1p

A filmekben, tévéműsorokban, videojátékokban elhelyezett burkolt termékreklámokból (product placement) származó bevétel néhány éven belül a jelenlegi háromszorosára növekszik az előrejelzések szerint - írja a Világgazdaság.

A PQ Media piackutató cég szerint tavaly az ilyen típusú hirdetésekből a világszerte befolyt bevétel 2,21 milliárd dollár volt, de 2010-re akár a 7,6 milliárdot is elérheti. A product placement leginkább az USA-ban hódít, több népszerű tévéműsorban és hollywoodi produkcióban alkalmazták a technikát.

James Bond a csúcstartó

A mozifilmek közül egyébként a rekordot a James Bond 2002-es epizódja, a Halj meg máskor! tartja: a filmben húsz termék jelent meg, többek között a Visa, az Avis, a BMW, az Aston Martin, a Smirnoff, a Heineken, az Omega, az Ericsson és a LOreál. Mindezt a gyártók összesen 70 millió dollárral támogatták.

A PQ Media szakemberei szerint az új rekordra már nem kell sokáig várni, a reklámnak ez a formája ugyanis egyre népszerűbb a hirdetők körében, amelyek közül több immár a marketingstratégia meghatározó elemének tekinti - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!