A PQ Media piackutató cég szerint tavaly az ilyen típusú hirdetésekből a világszerte befolyt bevétel 2,21 milliárd dollár volt, de 2010-re akár a 7,6 milliárdot is elérheti. A product placement leginkább az USA-ban hódít, több népszerű tévéműsorban és hollywoodi produkcióban alkalmazták a technikát.
James Bond a csúcstartó
A mozifilmek közül egyébként a rekordot a James Bond 2002-es epizódja, a Halj meg máskor! tartja: a filmben húsz termék jelent meg, többek között a Visa, az Avis, a BMW, az Aston Martin, a Smirnoff, a Heineken, az Omega, az Ericsson és a LOreál. Mindezt a gyártók összesen 70 millió dollárral támogatták.
A PQ Media szakemberei szerint az új rekordra már nem kell sokáig várni, a reklámnak ez a formája ugyanis egyre népszerűbb a hirdetők körében, amelyek közül több immár a marketingstratégia meghatározó elemének tekinti - számol be a Világgazdaság.