3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalatoknál időről-időre kialakulnak konfliktusok, amelyek komoly problémákat okozhatnak, ha nem kezelik őket. Ezek hatással lehetnek az alkalmazottak érzelmi állapotára, és nagymértékben befolyásolja munkamoráljukat is. A Salesjob tanulmánya konfliktuskezelés alapismérveit gyűjtötte össze.

Minden vezető szembesül azzal, hogy az általa vezetett szervezetben időnként megszaporodnak a konfliktusok. Néhány vezető nem szívesen néz szembe a problémákkal, és megpróbálja a szőnyeg alá söpörni ezeket, ám az ilyen megoldások később inkább még komolyabb fejfájást okoznak. Az ugyanis, hogy egy szervezeten belül konfliktusok alakulnak ki, természetes dolog, és nem eltitkolni kell, hanem a lehetséges megoldási stratégiákon gondolkodni.

A konfliktus tulajdonképpen – kiélezett formában ugyan – a különböző vélemények és érdekek, értékek mentén jön létre. Amennyiben a szervezet tagjai racionálisan gondolkoznak, a konfliktusok ellenére is tisztában lesznek azzal, hogy egymásra vannak utalva, így olyan megoldásokat fognak keresni, amelyek előrébb viszik őket a konfliktus feloldása felé. Így a konfliktus ugyan felboríthatja a kialakult viszonyokat, ám egy magasabb rendű egyensúly alapját is képezheti, ha a szervezeten belül megfelelően kezelik azt.

Hogyan lehet megfelelően kezelni a konfliktusokat?

Hazánkban is egyre elterjedtebbek azok a módszerek, melyek nem pusztán arra törekednek, hogy kirekesszék az erőszak bármely formáját a konfliktusok megoldásából, de azt is igyekeznek elkerülni, hogy a kérdés a bíróságra vagy más jogi útra terelődjön.

Ahhoz azonban, hogy ezeket az úgynevezett alternatív problémakezelési, konfliktusmegoldási stratégiákat alkalmazni tudjuk, elengedhetetlen, hogy felismerjük a szervezeten belüli konfliktusokat. Hiszen számos jel utal arra, hogy valami nem jól működik a szervezeten belül. Azonban nem elegendő pusztán észrevenni, hogy konfliktus alakult ki, ahhoz, hogy valóban tenni tudjunk valamit, nélkülözhetetlen, hogy tudjuk a konfliktus valódi okát. Számos példa igazolja, hogy olyan helyzetekben, ahol hosszú ideig lappang a konfliktus, a végső kirobbantó tényezőnek már semmi köze sincs a konfliktus eredeti okához. Éppen ezért fontos az állandó monitorozás, a probléma gyors megtalálása, és a valódi konfliktusforrásra való fókuszálás.

Legyen bármilyen oka is (pl.: pénzügyi, stratégiai stb.), a feszültség, illetve a munkatársak rossz közérzete lesz a konfliktus eredménye. Ebből egyértelműen következik, hogy az alkalmazottak negatív érzelmi állapota nagymértékben kihatással lesz munkamoráljukra is. Nagy valószínűséggel rosszabb eredményeket fognak produkálni, és könnyen előfordulhat, hogy megnő a munkahelyi hiányzások száma, valamint nagyobb lesz a szervezeten belüli fluktuáció is.

A konfliktusokat, melyek a szervezeten belül felszínre törnek, megoldhatjuk egy belső munkatárs segítségével, vagy fordulhatunk külső tanácsadó cégekhez, a lényeg azonban az, hogy a megoldás során segíteni kell a konfliktusban lévő személyeket abban, hogy a felszín mögé lássanak. Vagyis képesek legyenek meglátni a konfliktus valódi okait, és azokkal szembesülni, majd közös erővel kidolgozni a probléma megoldásának lehetséges módozatait, így segítve elő, hogy folytatódhasson a korábban sikereket és eredményeket hozó együttműködési stratégia.

Forrás: Salesjob

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!