3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vállalatoknál időről-időre kialakulnak konfliktusok, amelyek komoly problémákat okozhatnak, ha nem kezelik őket. Ezek hatással lehetnek az alkalmazottak érzelmi állapotára, és nagymértékben befolyásolja munkamoráljukat is. A Salesjob tanulmánya konfliktuskezelés alapismérveit gyűjtötte össze.

Minden vezető szembesül azzal, hogy az általa vezetett szervezetben időnként megszaporodnak a konfliktusok. Néhány vezető nem szívesen néz szembe a problémákkal, és megpróbálja a szőnyeg alá söpörni ezeket, ám az ilyen megoldások később inkább még komolyabb fejfájást okoznak. Az ugyanis, hogy egy szervezeten belül konfliktusok alakulnak ki, természetes dolog, és nem eltitkolni kell, hanem a lehetséges megoldási stratégiákon gondolkodni.

A konfliktus tulajdonképpen – kiélezett formában ugyan – a különböző vélemények és érdekek, értékek mentén jön létre. Amennyiben a szervezet tagjai racionálisan gondolkoznak, a konfliktusok ellenére is tisztában lesznek azzal, hogy egymásra vannak utalva, így olyan megoldásokat fognak keresni, amelyek előrébb viszik őket a konfliktus feloldása felé. Így a konfliktus ugyan felboríthatja a kialakult viszonyokat, ám egy magasabb rendű egyensúly alapját is képezheti, ha a szervezeten belül megfelelően kezelik azt.

Hogyan lehet megfelelően kezelni a konfliktusokat?

Hazánkban is egyre elterjedtebbek azok a módszerek, melyek nem pusztán arra törekednek, hogy kirekesszék az erőszak bármely formáját a konfliktusok megoldásából, de azt is igyekeznek elkerülni, hogy a kérdés a bíróságra vagy más jogi útra terelődjön.

Ahhoz azonban, hogy ezeket az úgynevezett alternatív problémakezelési, konfliktusmegoldási stratégiákat alkalmazni tudjuk, elengedhetetlen, hogy felismerjük a szervezeten belüli konfliktusokat. Hiszen számos jel utal arra, hogy valami nem jól működik a szervezeten belül. Azonban nem elegendő pusztán észrevenni, hogy konfliktus alakult ki, ahhoz, hogy valóban tenni tudjunk valamit, nélkülözhetetlen, hogy tudjuk a konfliktus valódi okát. Számos példa igazolja, hogy olyan helyzetekben, ahol hosszú ideig lappang a konfliktus, a végső kirobbantó tényezőnek már semmi köze sincs a konfliktus eredeti okához. Éppen ezért fontos az állandó monitorozás, a probléma gyors megtalálása, és a valódi konfliktusforrásra való fókuszálás.

Legyen bármilyen oka is (pl.: pénzügyi, stratégiai stb.), a feszültség, illetve a munkatársak rossz közérzete lesz a konfliktus eredménye. Ebből egyértelműen következik, hogy az alkalmazottak negatív érzelmi állapota nagymértékben kihatással lesz munkamoráljukra is. Nagy valószínűséggel rosszabb eredményeket fognak produkálni, és könnyen előfordulhat, hogy megnő a munkahelyi hiányzások száma, valamint nagyobb lesz a szervezeten belüli fluktuáció is.

A konfliktusokat, melyek a szervezeten belül felszínre törnek, megoldhatjuk egy belső munkatárs segítségével, vagy fordulhatunk külső tanácsadó cégekhez, a lényeg azonban az, hogy a megoldás során segíteni kell a konfliktusban lévő személyeket abban, hogy a felszín mögé lássanak. Vagyis képesek legyenek meglátni a konfliktus valódi okait, és azokkal szembesülni, majd közös erővel kidolgozni a probléma megoldásának lehetséges módozatait, így segítve elő, hogy folytatódhasson a korábban sikereket és eredményeket hozó együttműködési stratégia.

Forrás: Salesjob

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!