Az elmúlt időszakban bekövetkezett változások legkisebb mértékben az osztrák sajtó munkatársait érinti, mivel az osztrák média már a gazdaság lassulása előtti időszakban is igen "gyenge" lábakon állt, így immúnissá vált a krízisekkel szemben.
Ugyanakkor ezek a nehéz időszakok adnak módot a "kiugrásra", amely jelen esetben gyakran a talpon maradás szinonimája. Az újságírók 73,2 százaléka szerint ugyanis a szűkülő olvasói körért most fokozott verseny indulhat meg. Így különösen most jelenthet versenyelőnyt a magas színvonalú szerkesztői munka.
Hogyan hat a lassuló gazdaság a pr szakmára és a médiákra?
Az ECCO Public Relations PR ügynökség vezetésével Németországban, Ausztriában és Svájcban készült felmérés azt vizsgálta, hogyan hat a lassuló gazdaság az újságírókra, illetve a kommunikációs szakmára és annak képviselőire.