A hirdetésekben találkozott termékek gyakran sugároznak bizalmat a fogyasztók fele, erre utal, hogy a nők 43, a férfiak 29 százaléka mondta, hogy ezek hatására döntött egy termék vagy szolgáltatás igénybevétele mellett.
A nőkre a promóciók hatnak leginkább - derül ki a Jack Morton felméréséből, míg a férfiak döntéseit a televíziós reklámok határozzák meg legnagyobb százalékban.
A kutatók az egyes terméktípusokat is vizsgálták. Ezek szerint az élelmiszereknél a promóciók, bemutatók, kóstolók vitték el a pálmát, a nők 71, míg a férfiak 67 százalékára hatnak ezek az akciók. Az autók esetében a próbavezetés ami legkönnyebben meggyőzi a fogyasztókat, az erősebb nem képviselői 65, míg a hölgyek 58 százalék tartotta ezt a módszert eredményesnek.
Egy termék megismerése a számítógépek esetében 62 (férfi) és 53 százalékos (nő) arányba segítenek azok értékesítésében. Ugyanez a mobil- és más távközlési berendezések esetén 52 és 45 százalékot mutat.
A ruházati termékek esetében a nők fogékonyabbak, hiszen a megkérdezettek fele, míg a férfiak 40 százaléka vélte úgy, hogy a "személyes kapcsolat" egy áruval vásárlásra buzdítja őket.
Hogyan hatnak a hirdetések
Bár jelentős számban találhatók reklámkerülők, a hirdetések hatása alól talán senki nem vonhatja ki magát. Egy most közölt felmérés szerint igen jelentős hatással vannak az akciók a termékek gyors megvásárlására.