4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A termékek és szolgáltatások után érdeklődő potenciális vásárlók jelentős része az internetes keresőket használják forrásként, ezért a vállalatok számára nagyon fontos, hogy weboldalaik minél könnyebben megtalálhatók legyenek.

Mivel a legtöbb ember a találatok között legfeljebb a harmadik oldalig lapoz el, létfontosságú a cégek számára, hogy a holnapjukat sikerüljön ide pozícionálni. Természetesen a találatok között minél előkelőbb helyen jelenik meg az oldalunkra mutató link, annál nagyobb az esélye annak, hogy új látogatókkal tudjuk megismertetni termékeinket, szolgáltatásainkat. Ennek eléréséhez azonban el kell kerülnünk öt tipikus hibát honlapunk szerkesztése közben.

1) Szöveges tartalom hiánya

Honlapunknak minden oldalának legalább 200 szót kell tartalmaznia, amelyek között nagy arányban kell lenniük a kulcsszavaknak, mert a keresőprogramok a weblapokat a szöveges tartalom alapján kategorizálják. Hiába van például egy oldalon sok hasznos illusztráció a termékekről, amelyek nagyon hasznosak a vásárlóknak, a keresők ezeket nem fogják tudni önmagukban értelmezni. A kulcsszavak közül pedig azokat célszerű a legtöbbször használni, amire az emberek általában rákeresnek egy-egy témában.

2) Frame-ek használata

A frame-eket azért találták ki a webmesterek, hogy megkönnyítsék saját munkájukat és létrehozzanak egy konzisztens megjelenést, amely a honlap minden oldalát végigkíséri. Ezek a frame-ek bár nagyon praktikusak tudnak lenni a honlapok kezelésénél, a keresőprogramoknak azonban nehézségeket jelentenek, és előfordulhat, hogy a találatok között nem jelenik meg az oldal. De fennáll annak a veszélye is, hogy a kereső kilistázza a frame-es honlapot a találatok között, de amikor felhasználó ráklikkel, csak a tartalom jelenik meg, a frame-ek pedig nem. Így a további információkat, esetleg az elérhetőséget nem kapja meg azonnal az érdeklődő, és könnyen előfordulhat, hogy emiatt egy másik honlapot keres.

3) Szöveget tartalmazó grafikák

Mivel a különböző látogatók eltérő betűkészletek lehetnek installálva a számítógépeiken, egyetlen módon lehet biztosítani, hogy a honlapunkon megjelenő szöveg pontosan úgy nézzen ki - betűméret, betűtípus, sortörés szempontjából -, ahogy azt elképzeltük. Ezért használják sokan a szöveget tartalmazó grafikákat, amelyek sokszor tényleg nagyszerűen néznek ki. De sajnos a keresőprogramok ezeket nem tudják értelmezni, nem találják meg az ily módon elhelyezett kulcsszavakat. Célszerű tehát e csapda elkerülése érdekében a releváns kulcsszavakat beépíteni a honlapunkon található linkekbe.

4) Dinamikus tartalom

Dinamikus weblapokat általában e-kereskedelmi honlapokon találhatunk, amelyeknek minden oldalán több száz termék szerepel. Ezeket az oldalakat sokszor "menet közben" szerkesztik egy hatalmas adatbázisból, és általában arról lehet őket felismerni, hogy valahol az url címben szerepel egy kérdőjel. Sajnálatos módon a dinamikus lapokat a keresőprogramok technikai okok miatt sokszor nem találják meg. Ezt a problémát néhány statikus oldal közbeiktatásával lehet kiküszöbölni, amelyeken felsorolhatjuk a termékeinkre vonatkozó kulcsszavainkat és a linkeket a dinamikus oldalakra, így a keresőprogramok ezeket a lapokat már meg fogják találni.

5) Linkek hiánya

Szinte minden keresőprogram méri, hogy mennyi és milyen minőségű holnapon van a mi weboldalunkra mutató link, és ez befolyásolja a lap találati oldalon elfoglalt helyét is. Természetesen minél több magasan rangsorolt honlapról érhető el a mi site-unk, annál jobbak az esélyeink a keresőknél az első találati oldalra kerülni. Érdemes tehát megpróbálni a nem rivális, de termékeinkkel, szolgáltatásunkkal valamilyen módon kapcsolatban álló, jó minőségű honlapokkal linkeket cserélni. Ugyanakkor természetesen célszerű azokat a linkgyűjteményeket is felkeresni, amelyek a mi területünkön érdekelt honlapokat listázzák.

Noha ahhoz, hogy honlapunkat a keresők az első találati oldalon jelenítsék meg, sok egyéb dolog is szükséges, ezen alapvető hibák kiküszöbölésével biztosíthatjuk, hogy ne kerüljünk a 72. oldalra, amit már senki nem néz meg. És mivel a weben való láthatóság az első és legfontosabb lépés a megtalálhatóságig vezető úton, nem szabad lebecsülni ennek jelentőségét.

Informatika egyszerűen

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!