Megírtuk már a keresőmarketing jelentőségét, bemutattunk sikertörténeteket, és a versenytársak figyelésének fontosságát is. Az elméleti alapozás után ideje kipróbálni tudásunkat a gyakorlatban is, mert akár egy társasjátéknál, menet közben ismeri meg pontosan az ember a szabályokat.
A keresőmarketing kicsit hasonlít a kaszinóra annyiban, hogy az ember rendezgeti a tétjeit, és ha ügyes, és jó helyre tesz, fialtatni tudja pénzét. A kockázat viszont kisebb, hiszen kattintás után kell fizetni, a legrosszabb, ami történhet, hogy a kattintások maguk nem hoznak eredményt, mert irreleváns oldalakon helyeztük el őket, vagy, mert túl sok az érdeklődő, de kevesen akarnak vásárolni. A vásárlók hadát ugyanakkor senki nem tudja garantálni más, hagyományos hirdetési platformon sem.
Elsőre ördöngősen hangzik, de kipróbálva a folyamatot rá lehet jönni, hogy a kezdő szint teljes mértékben elsajátítható egy-két óra szöszmötölés után. Hangsúlyozzuk, a kezdő szint, de ez is elég annyira, hogy az ember megértse, hogy miről van szó, hogyan működik a rendszer, és elsajátítsa az alapokat, ami után a következő szintre léphet.
Mi a különbség?Kipróbáltuk a két – magyarországi üzleti szempontból - legnagyobb keresőmarketing program, az Etarget és a Google Adwords szolgáltatását. A folyamat mindkét helyen hasonló, különbséget jelent, hogy a Google Adwords hirdetések keresőként a Google-ban jelennek meg, míg az Etarget hirdetések az egyéb keresőkben. Emellett mindkét szolgáltatónak vannak tartalmi partnerei, akiknél a hirdetési dobozokban feltűnnek a reklámüzenetek.
Például, ha egy szépségápolási szolgáltatást vagy terméket hirdetünk, és kulcsszavaink között vannak olyan szavak, melyek ezzel összefüggésben állnak, (például szépségápolás, kozmetika, nők, stb...) akkor a Google találati oldalain megjelenik a hirdetésünk a szponzorált linkek között, ha valaki ezekre a szavakra keres rá. Az Etarget tartalmi oldalas megjelenése viszont úgy rendszerez, hogy hirdetésünk olyan oldalakon jelenjen meg, ahol az olvasók többnyire érdekeltek ezekben a témakörökben.
Figyelni kell, mert ketyeg az óraAz első buktató, ha az ember nem elég figyelmes, hogy a beállítás után egyből elindul a kampány, pedig előfordulhat, hogy még nem gondoltuk végig, mit is szeretnénk. Érdemes még regisztráció előtt kigondolni a kulcsszavakat, böngészni a neten, hogy versenytársaink milyen kulcsszavakkal dolgoznak.
Azt is találjuk ki előre, hogy hogyan tudjuk három sorban megfogalmazni az összes fontos és figyelemfelkeltő információt, amit a keresőknek tudniuk kell. Erre vonatkozóan mindkét rendszer szolgál jó néhány hasznos tanáccsal, érdemes a súgó funkciót igénybe venni.
Az első lépés tehát a regisztráció, és az egész rendszer alapvető megismerése. Miután ez közel sem annyira bonyolult, mint amilyennek látszik, bárki elkezdheti. Az Etarget rendszere egyszerűbb, átláthatóbb, mint a Google rendszere, a Google viszont erős a segítségnyújtásban. A Google két szintet, egy kezdőt és egy haladót ("hagyományos" néven) is felajánl. Bátran buzdítjuk a kezdőket is a hagyományos szinttel történő kezdésre, ugyanis annyival nem bonyolultabb, mint amennyivel több szolgáltatást kapunk ott.
Ilyen plusz, és fontos szolgáltatás például a mérhetőség, amiből kiderül, hogy miből lett a legtöbb kattintás. Hasonlóképpen az Etarget is visszajelzi, hogy melyik kulcsszó adta ki a legtöbb megjelenést, azt viszont nem tudjuk meg, hogy melyik megjelenés hozta a legtöbb kattintást. A "játék" lényege, ha rákapunk a keresőmarketing ízére az, amikor már optimalizálni tudjuk a kampányunkat.
Miután itt mindenkinek az az érdeke, hogy releváns helyen jelenjen meg a hirdetés, és minél több kattintást kapjon, így mindkét szolgáltatás ügyfélszolgálata segítőkészen magyaráz, ha elakad az ember. A következő lépés a kampány-optimalizáció lényege, és módja lesz, erről is beszámolunk.
Gábor FanniMenedzsment Fórum