4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jó hírünk van azok számára, akik nem számítástechnikai zsenik, viszont van olyan vállalkozásuk, melyet szívesen hirdetnének. Sokszor írtunk már a keresőmarketingről, most viszont itt az ideje, hogy a gyakorlatban is megnézzük, mennyire használható ez a dolog, hogyan boldogul vele egy kis- vagy középvállalkozó, aki pár ezer vagy néhány tízezer forintját szeretné kattintásokra váltani. Mfor.hu háttér.

Itt is fontosak a részletek (Mfor-montázs)

Megírtuk már a keresőmarketing jelentőségét, bemutattunk sikertörténeteket, és a versenytársak figyelésének fontosságát is. Az elméleti alapozás után ideje kipróbálni tudásunkat a gyakorlatban is, mert akár egy társasjátéknál, menet közben ismeri meg pontosan az ember a szabályokat.

A keresőmarketing kicsit hasonlít a kaszinóra annyiban, hogy az ember rendezgeti a tétjeit, és ha ügyes, és jó helyre tesz, fialtatni tudja pénzét. A kockázat viszont kisebb, hiszen kattintás után kell fizetni, a legrosszabb, ami történhet, hogy a kattintások maguk nem hoznak eredményt, mert irreleváns oldalakon helyeztük el őket, vagy, mert túl sok az érdeklődő, de kevesen akarnak vásárolni. A vásárlók hadát ugyanakkor senki nem tudja garantálni más, hagyományos hirdetési platformon sem.

Elsőre ördöngősen hangzik, de kipróbálva a folyamatot rá lehet jönni, hogy a kezdő szint teljes mértékben elsajátítható egy-két óra szöszmötölés után. Hangsúlyozzuk, a kezdő szint, de ez is elég annyira, hogy az ember megértse, hogy miről van szó, hogyan működik a rendszer, és elsajátítsa az alapokat, ami után a következő szintre léphet.

Mi a különbség?

Kipróbáltuk a két – magyarországi üzleti szempontból - legnagyobb keresőmarketing program, az Etarget és a Google Adwords szolgáltatását. A folyamat mindkét helyen hasonló, különbséget jelent, hogy a Google Adwords hirdetések keresőként a Google-ban jelennek meg, míg az Etarget hirdetések az egyéb keresőkben. Emellett mindkét szolgáltatónak vannak tartalmi partnerei, akiknél a hirdetési dobozokban feltűnnek a reklámüzenetek.

Például, ha egy szépségápolási szolgáltatást vagy terméket hirdetünk, és kulcsszavaink között vannak olyan szavak, melyek ezzel összefüggésben állnak, (például szépségápolás, kozmetika, nők, stb...) akkor a Google találati oldalain megjelenik a hirdetésünk a szponzorált linkek között, ha valaki ezekre a szavakra keres rá. Az Etarget tartalmi oldalas megjelenése viszont úgy rendszerez, hogy hirdetésünk olyan oldalakon jelenjen meg, ahol az olvasók többnyire érdekeltek ezekben a témakörökben.

Figyelni kell, mert ketyeg az óra

Az első buktató, ha az ember nem elég figyelmes, hogy a beállítás után egyből elindul a kampány, pedig előfordulhat, hogy még nem gondoltuk végig, mit is szeretnénk. Érdemes még regisztráció előtt kigondolni a kulcsszavakat, böngészni a neten, hogy versenytársaink milyen kulcsszavakkal dolgoznak.

Azt is találjuk ki előre, hogy hogyan tudjuk három sorban megfogalmazni az összes fontos és figyelemfelkeltő információt, amit a keresőknek tudniuk kell. Erre vonatkozóan mindkét rendszer szolgál jó néhány hasznos tanáccsal, érdemes a súgó funkciót igénybe venni.

Az első lépés tehát a regisztráció, és az egész rendszer alapvető megismerése. Miután ez közel sem annyira bonyolult, mint amilyennek látszik, bárki elkezdheti. Az Etarget rendszere egyszerűbb, átláthatóbb, mint a Google rendszere, a Google viszont erős a segítségnyújtásban. A Google két szintet, egy kezdőt és egy haladót ("hagyományos" néven) is felajánl. Bátran buzdítjuk a kezdőket is a hagyományos szinttel történő kezdésre, ugyanis annyival nem bonyolultabb, mint amennyivel több szolgáltatást kapunk ott.

Ilyen plusz, és fontos szolgáltatás például a mérhetőség, amiből kiderül, hogy miből lett a legtöbb kattintás. Hasonlóképpen az Etarget is visszajelzi, hogy melyik kulcsszó adta ki a legtöbb megjelenést, azt viszont nem tudjuk meg, hogy melyik megjelenés hozta a legtöbb kattintást. A "játék" lényege, ha rákapunk a keresőmarketing ízére az, amikor már optimalizálni tudjuk a kampányunkat.

Miután itt mindenkinek az az érdeke, hogy releváns helyen jelenjen meg a hirdetés, és minél több kattintást kapjon, így mindkét szolgáltatás ügyfélszolgálata segítőkészen magyaráz, ha elakad az ember. A következő lépés a kampány-optimalizáció lényege, és módja lesz, erről is beszámolunk.

Gábor Fanni

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!