2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Haladéktalanul változtatni kell a közösségi közlekedésen a hatékony működés érdekében - mondta Hónig Péter közlekedési miniszter csütörtökön a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szakmai rendezvényén.

Utalt arra, hogy jövőre a közösségi közlekedésben volumencsökkenés várható, a vasút esetében ez elérheti a 8 milliárd forintot is.

Elmondta továbbá, hogy 37 mellékvonalat vizsgálnak, de döntés még nem született ezek sorsáról.

A tervek szerint a hosszú távú közlekedésben a vasutat preferálják. Számításaik szerint az országos vasúthálózaton az új menetrendben 10 perccel csökken majd átlagosan a menetidő az ütemes közlekedésnek köszönhetően, jelentette be a miniszter.

Hónig Péter megismételte, hogy jövőre 40 milliárd forinttal kevesebb forrást terveznek a települések közötti közösségi közlekedésre.

A közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint az idén 330 milliárd forintot fordítottak a helyközi közösségi közlekedésre, amely a GDP 1,3 százaléka. Ebből a költségvetésben a közlekedési minisztérium fejezetében 195 milliárd forint szerepel, amelyet költségtérítésként és veszteségtérítésként adnak a szolgáltatóknak, a többi a MÁV Cargo privatizációs bevétel egy részéből, illetve a fogyasztói árkiegészítésből származik.

A miniszter elmondta, hogy jövőre az idei 195 milliárd forint költségvetésben lévő támogatás csökkenne 40 milliárd forinttal, amelynek hiányát hitellel kellene pótolni, és további 48 milliárd forint hitelre lenne szükség a cégek szervezeti átalakításának lebonyolításához három év alatt.

Hónig Péter kitért arra, hogy a közösségi közlekedésről szóló kormányhatározatban szereplő ütemben haladnak a munkák. Szerdán döntés született a MÁV-átalakításának koncepciójáról. Eszerint a vasúti személyszállítást újraszervezik, de a részletek kidolgozása még folyamatban van.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!