A Metro a nettó forgalmon alapuló franchise díjat kap az EPH számára garantált licensz jogok fejében. A Metrónak névleges részesedése van az új kiadványban, illetve lehetősége arra, hogy kisebbségi tulajdonrészét a jövőben 50 százalékig növelje.
A Metro Express címen kiadott újság több mint 260.000 példányban jelenik meg, így rögtön Horvátország legnagyobb példányszámú napilapjává vált. A nemzetközileg azonos formátumban és layouttal megjelenő horvát verzió négy kiadásban érhető el az ország négy legnagyobb városában illetve körzetében, Zágrábban, az Isztrián, Dalmáciában és az északi régióban, a forgalmas helyeken, utcai terjesztőkön és állványokon keresztül.
Horvátország lakossága mintegy 4,4 millió fő, 75 százalékuk a Metro által lefedett körzetben él vagy dolgozik. A teljes éves reklámköltés a médiában 9 százalékkal nő évente, értéke 2005-ben elérte a 663 millió USA dollárt. Ennek mintegy 26 százalékát, 172 millió dollárt a nyomtatott sajtóban költötték el a hirdetők.
Pelle Törnberg, a Metro International vezérigazgatója szerint a horvátországi bevezetés az erős közép-és kelet-európai jelenlétre épül. A Metro kiadványai már Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Oroszországban is jelen vannak.