
A BIGresearch, piackutató intézet felmérése alapján az amerikaiak 87 százaléka tölti nemzeti ünnepét távol munkahelytől, családja és barátai körében. Közel 21 millióan felvonulásokon vesznek részt, de a legtöbben, 134 millióan az igazi amerikai grillpartit részesítik előnyben, melynek kötelező kellékei a sör, a hot-dog és a hamburger. Így nem csoda, hogy a nagy élelmiszeripari vállalatok számára duplán ünnep ez, hiszen közel 1,9 milliárdot költenek az emberek csak élelmiszerre.
Hot-dog- és hamburgerhegyek
A felmérésből kiderül, hogy az amerikaiak a szabadság napján 150 millió hot-dogot faltak be, ami azt jelenti, hogy két amerikaira jut egy kutya. Ezen felül 360 millió dollárt költöttek húspogácsára, amiket a 100 millió dollárnyi hamburgerzsömlével fogyasztottak - írta a Forbes.