4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ugyan a készülékek előtt ülők száma is lassan morzsolódik lefele, de azt is érdekes vizsgálni, hogy a két nagy kereskedelmi tévéről hova kapcsolnak az emberek.

Nem sokszor fordult elő a magyar kereskedelmi tévézés történetében, hogy az RTL Klub és a TV2 ilyen alacsony közönségarányt érjen el átlagosan. A két csatorna együttesen a nézők alig több, mint ötödét kötötte le, miután ismét egymáshoz meglehetősen közeli, tíz százalék körüli közönségarányt realizáltak a negyedik héten az esti órákban.

A heti átlagos számokat nézve főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub valamivel jobban szerepelt, egy százalékponttal magasabb volt a közönségaránya, mint a TV2-nek. De a jobb számokat hozó RTL sem tudta látványosan meghaladni a 10 százalékos közönségarányt. Az alacsonyabb érdeklődésre persze részben magyarázatot jelent, hogy a médiavállalatok egyre intenzívebben építik a hozzájuk tartozó kábeltévéket. Ennek megfelelően a SuperTV2 például olyan produkcióval is büszkélkedhet, mint a Sztárban sztár + 1 kicsi, ami vélhetőleg az anyacsatornán is megállná a helyét, sőt Szilveszterkor ott is volt látható. De az RTL Klub is próbálja a Coolt vagy Film+ adót erősebb tartalmak révén felfele húzni. Úgy tűnik az építkezés a TV2-nél kicsit jobban sikerült, hiszen a viszonylag sok új kábeladó révén előre tudtak lépni. Az RTL-nél viszont az anyacsatorna gyengébb számait nem tudják ellensúlyozni a kábelportfólióval.

Ha csatornacsaládokat nézünk, akkor érdekes módon a legnagyobbak mellett még mindig marad egy viszonylag jelentős piaci terület. A 4. héten például főműsoridőben a 18-49 évesek körében az RTL-csoport a készülékek előtt ülők 27,6, míg a TV2-csoport a 24,9 százalékát érte el. A közszolgálati média 5 százalék alatt maradt (4,9% SHR), a Viacom 5,5, míg az AMC (amely a névadó mellett a Sport tévé csatornákat is magába foglalja) 6,3 százalékot tudott. Az SPT (ami többek között az AXN csatornákat birtokolja) 4,4 százalékos közönségarányt ért el. Ha ezeket a csoportok eredményeit összegezzük, akkor sem érik el a nézők háromnegyedét. A tévék előtt ülők 25-30 százaléka így tehát valami erős rétegcsatornát nézhetett.

Érdekes lesz, hogy a következő időszakban magára talál-e a két nagy kereskedelmi csatorna, amelyek februártól erősítenek műsorkínálatukon. Ahogy arról beszámoltunk hamarosan visszatér a TV2-re az Áll az alku, amely a naponta jelentkező műsorok közül a legjobb számokat produkálta ősszel a csatornánál. Emellett folytatódik a Stohl András vezette Piramis is. Az RTL pedig ennek az "eredetijével", A Fal című vetélkedővel fog előrukkolni. Ha közben nem csavarnak egyet a dolgon, akkor a TV2 vetélkedőjének kezdése 5 perccel megelőzi Sebestyén Balázsékat, aminek a mostani helyzetben akár még jelentősége is lehet, hiszen Stohl műsora elég jól a csatornán tartotta eddig a nézőket. Ugyanakkor a premier előtti műsorok A Fal esetén kifejezetten magas közönségarányt ért el, így különösen izgalmas lesz a két tévé közötti erőpróba. A Fal némileg rövidebb lesz, mint a Piramis, így az RTL-en az Áll az alku kezdete előtt kezdődik majd a Barátok közt, majd azt követően jön az Éjjel-nappal Budapest.

A múlt hét esti (19-23 óra között) adatait összegezve azt láthattuk, hogy az öt hétköznapból 4-et megnyert a TV2, az RTL Klub pedig a keddi napot és a hétvégét söpörte be a kereskedelmi célcsoportban. Az egy hétköznap inkább meglepőnek hat, ha figyelembe vesszük, hogy a Piramis nagyon erős, folyamatosan verte a Barátok közt aktuális részeit, de a Pénzt vagy éveket is időnként maga mögé utasította az Éjjel-nappal Budapestet. Az RTL-t átlagosan a tévé előtt ülők 11,7 százaléka nézte, a TV2 pedig átlagosan 10,7 százalékos közönségarányt ért el. A középmezőnyben az RTL kábelcsatornái minimálisan erősödtek, a F+ (5,2% SHR) és a Cool (4,4% SHR). A Viasatra (1,9% SHR) nem változott sokat, a Duna TV (1,7% SHR) viszont annak ellenére visszaesett, hogy A Dal című műsor révén elvileg javuló számokat kellene produkálni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!