A Promo Direkt Marketing és Piackutató Kft. az egymilliárd forintnál nagyobb árbevételű hazai cégek felét - vagyis több mint 3 100 vállalatot - kérdezett meg, érdeklődve rendezvényszervezői szokásaikról, illetve idei terveikről.
A kutatásból kiderült, hogy a nagyvállalatok több mint kétharmada szokott különböző rendezvényeket lebonyolítani. A részletes interjút adó 2 040 vállalatnak kevesebb mint a fele fővárosi, további 14 százaléka Budapest közeli cég (összesen 55 százalék).
A rendezvények fajtáját tekintve a megkérdezettek mintegy fele tartott tavaly valamilyen fogadást, partyt vagy vacsorát, 28 százalékuk pedig kongresszust vagy konferenciát. A vállalatok negyede kiállítást vagy bemutatót szervezett, 12 százalékuk pedig ügyféltalálkozót, promóciós rendezvényt, további 16 százalékuk viszont különböző tréningeket.
A költségvetést illetően a megkérdezetteknek csak a fele válaszolt. A rendezvényt szervezők egyharmada csak kisebb (500 ezer forint alatti) összeggel gazdálkodik, míg 47 százalékuk 500 ezer és 5 millió forint közötti büdzsével kalkulál. Kevesebb mint egyötödük van a felső szegmensben, ezek a vállalatok ötmillió forint feletti összeget is elköltenek egy-egy esemény alkalmával.
Arra a kérdésre, hogy milyen programok arattak nagy sikert a válaszok rendkívül széles skálán mozogtak. A hagyományos produkciók, a bűvészek és régebbi táncdalénekesek (Fenyő, Korda, Kovács Kati) mellett a komolyabb zene, a jazz (Tátrai, Szakcsi), az utóbbi évek hazai sztárjai (Cotton Club Singers, Four Fathers, Charlie, Geszti) továbbá külföldön is ismert előadóművészek (Edvin Marton) arattak nagy sikert.
A jókedvet sokszor az elmaradhatatlan humoristák (Bagi-Nacsa, Irigy Hónaljmirigy, Fábry, Nagy Bandó, Maksa) biztosították. A nem hagyományos produkciók sorában említették modern akrobaták vagy éppen Bessenyei Péter műrepülő produkcióját, és az igényesebb rendezvények végén nem maradhat el a tűzijáték sem.