2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyetlen bérlettel utazhatnak vonaton és autóbuszon is az áprilisi menetrendi változásokban érintett huszonegy vasútvonal mentén élők május elsejétől, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kezdeményezése alapján a MÁV-START a vonatai által érintett 197 település közötti utazásra jogosító buszbérleteket is elfogadja a jövő hónaptól.

Az NFM közleménye szerint a huszonegy vasútvonalon bármely két település között érvényes buszbérlet a vonatokon is használható azonos viszonylaton. A bérletelfogadással az utasok egyetlen utazási okmánnyal vehetik igénybe a menetrendi összehangolás eredményeként kialakult helyközi vasúti és autóbuszos szolgáltatásokat. A nagyvárosokkal is számolva e lehetőség több mint másfélmillió lakos számára jelent olcsóbban elérhető, bővülő kínálatot.

A személyszállító vasúttársaság az Esztergom-Komárom, Székesfehérvár-Komárom, Csorna-Pápa, Zalaszentiván-Nagykanizsa, Zalaegerszeg-Rédics, Székesfehérvár-Sárbogárd, Sásd-Komló, Dombóvár-Bátaszék, Diósjenő-Balassagyarmat, Balassagyarmat-Ipolytarnóc, Eger-Szilvásvárad, Nyékládháza-Tiszapalkonya, Abaújszántó-Hidasnémeti, Tiszafüred-Karcag, Nyíregyháza-Nyírbátor, Mátészalka-Csenger, Mezőhegyes-Újszeged, Mezőhegyes-Battonya, Csengele-Szeged, Lakitelek-Kunszentmárton és Szentes-Orosháza vasútvonalakon fogadja el az autóbuszos szolgáltatók által kiadott bérleteket. A huszonegy vonalon a közelmúltban elvégzett utasforgalmi felmérés szerint naponta mintegy hatezren utaztak.

A vasúti vonalszakaszokon a jelenlegi menetrend szerint, közlekedési napoktól függően összesen 110-120 járat áll rendelkezésre. A buszok száma a teljes viszonylaton legalább kettő-négyszerese a forgalomban meghatározó szakaszokon pedig akár öt-tízszerese is lehet a vonatokénak.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium középtávon országosan egységes, átjárható elektronikus jegy- és bérletrendszer bevezetését tervezi. Az alkalmazás jogszabályi alapfeltételeit a napokban elfogadott személyszállítási törvény megteremtette.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!