2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyetlen bérlettel utazhatnak vonaton és autóbuszon is az áprilisi menetrendi változásokban érintett huszonegy vasútvonal mentén élők május elsejétől, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kezdeményezése alapján a MÁV-START a vonatai által érintett 197 település közötti utazásra jogosító buszbérleteket is elfogadja a jövő hónaptól.

Az NFM közleménye szerint a huszonegy vasútvonalon bármely két település között érvényes buszbérlet a vonatokon is használható azonos viszonylaton. A bérletelfogadással az utasok egyetlen utazási okmánnyal vehetik igénybe a menetrendi összehangolás eredményeként kialakult helyközi vasúti és autóbuszos szolgáltatásokat. A nagyvárosokkal is számolva e lehetőség több mint másfélmillió lakos számára jelent olcsóbban elérhető, bővülő kínálatot.

A személyszállító vasúttársaság az Esztergom-Komárom, Székesfehérvár-Komárom, Csorna-Pápa, Zalaszentiván-Nagykanizsa, Zalaegerszeg-Rédics, Székesfehérvár-Sárbogárd, Sásd-Komló, Dombóvár-Bátaszék, Diósjenő-Balassagyarmat, Balassagyarmat-Ipolytarnóc, Eger-Szilvásvárad, Nyékládháza-Tiszapalkonya, Abaújszántó-Hidasnémeti, Tiszafüred-Karcag, Nyíregyháza-Nyírbátor, Mátészalka-Csenger, Mezőhegyes-Újszeged, Mezőhegyes-Battonya, Csengele-Szeged, Lakitelek-Kunszentmárton és Szentes-Orosháza vasútvonalakon fogadja el az autóbuszos szolgáltatók által kiadott bérleteket. A huszonegy vonalon a közelmúltban elvégzett utasforgalmi felmérés szerint naponta mintegy hatezren utaztak.

A vasúti vonalszakaszokon a jelenlegi menetrend szerint, közlekedési napoktól függően összesen 110-120 járat áll rendelkezésre. A buszok száma a teljes viszonylaton legalább kettő-négyszerese a forgalomban meghatározó szakaszokon pedig akár öt-tízszerese is lehet a vonatokénak.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium középtávon országosan egységes, átjárható elektronikus jegy- és bérletrendszer bevezetését tervezi. Az alkalmazás jogszabályi alapfeltételeit a napokban elfogadott személyszállítási törvény megteremtette.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!