2p

Az informatikai terület működését átlátni rendszerint kihívást jelent a vállalatvezetők számára. A folyamatos karbantartás, frissítés és modernizálás feneketlen pénznyelőnek tűnik, pedig a nem megfelelően működő IT-eszközök, például egy szerverleállás, jelentős anyagi veszteséget is okozhatnak a cégnek.

Az informatikai szolgáltatások hatékony menedzseléséhez az IT-vezető és a pénzügyi döntéshozó együttműködésére van szükség, akik azonban ellentétes érdekek mentén működnek. A racionális döntések meghozatalához a vezetőnek objektív módon feldolgozható információra és átlátható folyamatokra van szüksége.

Az informatikai fejlesztéseknek köszönhetően ma már léteznek úgynevezett IT-szolgáltatásmenedzsment rendszerek, amelyek megoldást jelentenek erre a problémára. Egy ilyen rendszer automatizál, rendszerez, mérhetővé tesz és ez által transzparenssé teszi az IT folyamatokat. Az IT-szolgáltatásmenedzsment célja a technológiai stabilitás és az „üzemszünetek” minimalizálása.

Emellett a rendszergazdák munkáját is könnyíti egy olyan rendszer, amely felgyorsítja a belső folyamatokat, miközben visszakövethetővé és mérhetővé is teszi azokat. Ez mintegy 20-25 százalékos munkaidő csökkenéssel és gyorsabb átfutással jár.

"A rendszerben az eszközök és szolgáltatások költsége pontosan rendelkezésünkre áll, tehát a vezetők könnyebben dönthetnek a szolgáltatás lemondásáról, megtartásáról vagy épp kiszervezésről. Ez racionális költségcsökkentést tesz lehetővé, és nem feltétlen elvonásról, hanem optimalizálásról beszélünk" – tájékoztat Gaál György, az Epicor Magyarország vezető tanácsadója. A vállalat nemrég vezette be a hazai piacra ITSM elnevezésű IT-szolgáltatásmenedzsment rendszerét.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!