Az informatikai szolgáltatások hatékony menedzseléséhez az IT-vezető és a pénzügyi döntéshozó együttműködésére van szükség, akik azonban ellentétes érdekek mentén működnek. A racionális döntések meghozatalához a vezetőnek objektív módon feldolgozható információra és átlátható folyamatokra van szüksége.
Az informatikai fejlesztéseknek köszönhetően ma már léteznek úgynevezett IT-szolgáltatásmenedzsment rendszerek, amelyek megoldást jelentenek erre a problémára. Egy ilyen rendszer automatizál, rendszerez, mérhetővé tesz és ez által transzparenssé teszi az IT folyamatokat. Az IT-szolgáltatásmenedzsment célja a technológiai stabilitás és az „üzemszünetek” minimalizálása.
Emellett a rendszergazdák munkáját is könnyíti egy olyan rendszer, amely felgyorsítja a belső folyamatokat, miközben visszakövethetővé és mérhetővé is teszi azokat. Ez mintegy 20-25 százalékos munkaidő csökkenéssel és gyorsabb átfutással jár.
"A rendszerben az eszközök és szolgáltatások költsége pontosan rendelkezésünkre áll, tehát a vezetők könnyebben dönthetnek a szolgáltatás lemondásáról, megtartásáról vagy épp kiszervezésről. Ez racionális költségcsökkentést tesz lehetővé, és nem feltétlen elvonásról, hanem optimalizálásról beszélünk" – tájékoztat Gaál György, az Epicor Magyarország vezető tanácsadója. A vállalat nemrég vezette be a hazai piacra ITSM elnevezésű IT-szolgáltatásmenedzsment rendszerét.
Menedzsment Fórum