2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az idén is az állami tulajdonban lévő cégek vezetik a legértékesebb kínai márkák rangsorát, az elmúlt évben ugyanakkor jelentős mértékben erősödtek a magántulajdonban lévő cégek - mutat rá a WPP marketingkommunikációs cég rendes éves felmérésében.

A több mint 35 ezer fogyasztó megkérdezésével készített kutatásból kiderül: a vezető kínai márka idén is a China Mobile, amelynek piaci értékét 50,6 milliárd dollárra becsli a WPP. Ugyanígy, nem történt változás 2011-hez képest a dobogósok további rangsorában sem, ezüstérmes a Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC), amely 40,4 milliárd dollárt ér a WPP szerint, bronzérmes a Kínai Építési Bank (CCB), amelynek értéke 24 milliárd dollár körül alakul.

A tíz legértékesebb márka közé túlnyomórészt idén is állami tulajdonban lévő cégek - így a Bank of China, a Mezőgazdasági Bank vagy a Sinopec olajcég - kerültek be, helyet kapott ott ugyanakkor három magántulajdonban lévő vállalat: a negyedik lett a "kínai Google", a Baidu keresőóriás, s előkelő helyet szerzett magának a szociális platformjaival milliókat vonzó Tencent, az egyik legnagyobb mikroblog-szolgáltató és a legismertebb kínai likőrként számon tartott Moutai is. A három cég becsült értékét tekintve számottevő erősödést mutat tavalyhoz képest: a Tencent 60, a másik kettő értéke 40 százalék körüli pluszt mutat.

Ágazati bontásban egyértelműen a technológiai iparág erősödése a legjelentősebb, az ezt képviselő cégek értéke egy év alatt átlagosan 35 százalékkal nőtt, miközben az ötven vezető márka értéke átlagosan 1,6 százalékkal csökkent. Az értékcsökkenésre külön kitér a tanulmány, emlékeztetve: a legnagyobb márkákra is hatással vannak a világgazdasági bizonytalanságok, azok erejét ugyanakkor a tőzsdei teljesítményük bizonyítja: az elmúlt évben több mint 11 százalékkal felülmúlták az MSCI Kína index vállalatainak teljesítményét.

A lista külön vizsgálja a külföldi országokban legjobban teljesítő kínai márkákat is. A statisztikák szerint a Lenovo például összes üzleti bevételének már 58 százalékát az országhatárokon kívülről szerzi, az Air China és a China Eastern légitársaságok bevételeik harmadát realizálják külföldön.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!