A világ második számú mobilgyártójának tervei szerint az indiai üzem 2007-ben kezdheti meg a termelést. Ezt megelőzően a Motorola nagy versenytársa, a Nokia jelentett be hasonló terveket: a finn mobilcég 150 millió dolláros beruházással ugyancsak Madrasban épít mobiltelefonokat gyártó üzemet.
Indiai egyre fontosabb a nyugati cégek számára, hiszen a hatalmas piacon havi 4 millióval növekszik a mobitelefon-előfizetők száma. A közel 100 millió indiai mobilfelhasználó többsége egyelőre még a Nokiát részesíti előnyben a Motorola, a Samsung, vagy az Ericsson készülékeivel szemben.
Néhány nappal korábban az IBM is nagyszabású indiai terjeszkedést jelentett be: a cég megháromszorozza befektetéseit Indiában, melyek három év múlva elérik majd a 6 milliárd dollárt. A vállalat Bangaloreban, India technológiai központjában, eddigi fő beruházási körzetében fejleszt elsősorban, létrehoznak egy szoftver-laboratóriumot, egy telekommunikációs kutató és innovációs központot. Az IBM a már eddigi kétmilliárd dolláros beruházásával Indiában messze lekörözi az ugyancsak amerikai Ciscot és Intelt, melyek 1,1, illetve 1 milliárd dollár erejéig kötelezték el magukat az ázsiai államban.