A villamosvonal építésének költségeit 90 százalékban uniós és kormányzati forrásokból fedezik, míg a maradék 1,6 milliárd forintot önkormányzati forrásból - közölte a szerdai projektindító sajtótájékoztatón Kósa Lajos polgármester. A projektet még 2008 decemberében hagyta jóvá az Európai Bizottság, a 2007-2013-as tervezési időszakban magyarországi nagyprojektjei közül elsőként.
Az új villamosvonal a város északnyugati részén fekvő lakótelepeket köti majd össze a belvárossal és a vasútállomással, kiváltva Debrecen jelenleg két legforgalmasabb autóbuszvonalát. A villamospálya mellett 12 akadálymentesített megállóhely épül, továbbá 18 darab akadálymentesített villamost vásárol a város. A sínek egy 2 kilométeres szakaszon füvesített, zöld pályán fekszenek majd. A pálya és a kiszolgáló létesítmények - áramátalakító épületek, kocsiszín, továbbá közműkiváltások és útfelújítások - építésének összköltsége 7,5 milliárd forint.
Az önkormányzat az új vonal kiszolgálásához szükséges 18 jármű beszerzésére már 2009. januárjában kiírta a közbeszerzési pályázatot. Ezt több eredménytelen pályázati kiírás követte, a jelenleg is zajló járműbeszerzési tenderen októberben várható eredményhirdetés. 2010 őszétől 2011 tavaszáig készül el a 2-es villamosvonal első, 950 méteres szakasza a Thomas Mann és Mikszáth Kálmán utcákon, kétvágányú nyomvonallal.
MTI