
A vállalatnál elmondták, ez a marketingfogás az új promóciós programjuk részét képezi. Ha valaki új Fordot vesz, kap hozzá egy 1000 dollár értékű kártyát, melyet üzemanyag-vásárlásra használhat fel, vagy az összegnek megfelelően árengedményt kérhet az autó árából.
Az Ford ezt a lépést egy héttel azután tette meg, hogy a General Motors (GM) pénzzel támogatta újonnan vásárolt autóinak üzemanyag-fogyasztását. A növekvő benzin- és gázolajárak az egész Egyesült Államokban visszafogták a gépjármű-vásárlási kedvet, jelenleg egy gallon üzemanyag ára 3 dollár körül mozog.
Egy másik eladásösztönző lépésével kapcsolatban a Ford a következőt nyilatkozta: 4000 dollár készpénzt adna vissza Expedition modellje vásárlásakor és 2500 dollárt minden más típusnál.

Az elmúlt években a Ford eladásai jelentős mértékben visszaestek, csupán a 2006-os év első negyedévében 4 százalékos csökkenést könyvelhetett el a vállalat az értékesítés területén. A nehéz időkkel azonban nem csak a Fordnak kell szembenéznie, az elemzők szerint a GM talán még nagyobb bajban van, mint versenytársa. Az amerikai autógyártóknak a magas üzemanyagárak mellett a terjeszkedő ázsiai gyártókkal is meg kell küzdeniük.
Menedzsment Fórum