Elemzők szerint utóbbi kiadójáinak nem is lehet majd más választása, csak az, hogy ingyenessé tegye a lapot, legalább London középső részein. Még ez esetben is kérdéses, hogy mi lesz az Evening Standard jelenlegi 310 ezres forgalmával a Thelondonpaper megjelenése után, amelyikből 400 ezerrel akar indulni Murdoch és 48 oldalon, igényes színes nyomással.
Az újonnan megjelenő lapnak is nehéz dolga lesz, hiszen Londonban ez idő szerint már van három ingyenes napilap: 1999 óta itt is megjelenik a Metro, napi több mint félmillió példányban, tovább tavaly ősz óta forog a City AM, igaz, elsősorban üzleti híreket tartalmaz és van a két órán át - délben - ingyen osztogatott Standard Lite, amelyiket éppen az Evening Standard előzeteseként kap a nagyérdemű.
Mindennek hátterében ott áll a lapkiadók ádáz versenye, amelyek már eddig is egyre nehezebb helyzetbe kerültek azóta, hogy terjedőben az online média, elhódítva nem kis hirdetési bevételt a nyomtatott újságoktól. Az egyik vezető lapkiadói csoport, a Trinity Mirror a hírek szerint már legszívesebben eladná a The Daily Mirrort, melyből napi 1,7 millió példány fogy, együtt a vasárnapi kiadásával a másfél milliós The Sunday Mirrorral.