A Yahoo!, amely sokáig óriási válságban volt, és amelynek átformálása nagyrészt Terry Semel vezérigazgatóhoz köthető, aki 2001 májusában, a dotcomválság kirobbanása után csaknem egy évvel vette át a céget. Az üzletember csökkentette a portál hirdetésektől való függőségét, és az értékes tartalmak elérését fizetőssé tette. A cég 2001-es 93 millió dolláros veszteségét tavaly 43 milliós nyereségre fordította. A cég eredményei idén tovább javulhatnak, hiszen 66 százalékos EPS növekedést várnak az elemzők, míg a forgalom esetén 27 százalékkal várnak az előző évinél magasabbat.
A lehetőségek tehát adottak. Ám, hívják fel a figyelmet a szektor bennfentesei egyetlen botlás újra szétzúzhatja a nehezen visszaszerzett bizalmat. Hogy a zászlóshajónak számító cégek révbe érnek vagy sem egyenlőre a jövő kérdése, de hogy egy teljes szektor drukkol nekik, az nem kétséges.
Internetes részvények lesznek az új blue chipek?
Sok-sok befektető égette meg a kezét, amikor a 90-es évek végén az információtechnológiai szektorban működő cégekbe pénzt fektetett. A vállalatok tucatjai mentek csődbe, illetve szenvedetek el óriási árfolyamzuhanás. Néhány üdítő kivétel azonban akadt. Ezen társaságok ma már újra jelentős prémiummal forognak a piacokon.