3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével megvalósuló – negyedéves felmérésének eredményei szerint a hazai cégek körében az Internet-kapcsolattal rendelkezők aránya jelentősen nőtt. Ma már tízből minden nyolcadik cég eléri a világhálót.

Az 5-nél több főt foglalkoztató hazai cégek 82%-a rendelkezett Internet-kapcsolattal 2003 elején. Ez mintegy 10 százalékpontos javulás az előző év azonos időszakához képest. Az Internet-penetráció szintjét tekintve két leszakadó szektor azonosítható, ezek a mezőgazdaság az egész ágazatot tekintve, valamint a vendéglátással foglalkozó vállalkozások köréből a kisebb cégek.

A mezőgazdaság elmaradottsága az informatikai eszközökkel való ellátottság, azok használata és az informatikai ismeretek területén kétségkívül jelentősen gyengíti az ágazat versenyképességét, az úgynevezett „abszorpciós” készségét a támogatások fogadására, elszámolására az EU csatlakozást követően. A következő egy évben a vállalatok további 9%-a készül bevezetni az Internetet. A tervek megvalósulás esetén tízből kilenc cég rendszeresen vagy alkalomszerűen fog csatlakozni a Világhálóhoz, ami megfelel a nyugat-európai átlagos szintnek.

Az Internet-kapcsolatok típusát illetően a másfél-két éve tartó tendenciák folytatódtak: a negyedévben tovább csökkent a kapcsolt vonali dial-up típusú hozzáférések aránya, míg az ISDN alapú technológia lényegében változatlan szinten maradt (az előbbivel a vállalatok 19%-a, az utóbbival 51%-uk csatlakozik a Világhálóra). A széles sávú technológiák – köztük is elsősorban a lényegesen több szolgáltató által kínált ADSL - egyre kedveltebbé válnak nemcsak a lakosság, hanem a vállalatok körében is. Az ADSL és BDSL típusú csomagokra 2002 negyedik negyedévében a vállalatok 17%-a fizetett elő, ami jóval meghaladja az egy évvel ezelőtt a várakozások alapján prognosztizált értéket. Bérelt vonali kapcsolattal 13%-uk rendelkezett, kábel TV hálózaton keresztül 6%-uk érte el a Világhálót.

Az Internet-kapcsolattal már rendelkező vállalatok 27%-a tervezi az Internet-elérés sávszélességének növelését a következő egy évben. A felmérés 2003. január-februárban zajlott, postai úton teljes körűen megkérdezve az 50 főnél többet foglalkoztató vállalatokat és létszám és ágazat szerinti bontásban 50%-os mintavételt alkalmazva az 5-50 fős vállalatok esetén. A felmérés kiterjedt egész Magyarországra és érintette az összes gazdasági szektort. A kutatás 1800 darab vállalat válaszain alapul, a méret és ágazat szerinti reprezentativitást a minta megfelelő súlyozásával biztosították.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!