2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Deutsche Telekom és cégei vezetik a német tőzsdén jegyzett és a tőzsdei DAX-indexet alkotó 30 vállalat között a legértékesebb cégek listáját

A legértékesebb német vállalat 23,69 milliárd eurót ér - írja az MTI a BBDO tanácsadó cég összeállítására hivatkozva. A tanácsadó cég a vállalatok értékét több tényező, köztük a forgalom változása, a márka imázsa, a reklámköltségvetés mérete, az adózás előtti eredmény alapján állapította meg.

[ajanlo=291][igazitas=left/]A második helyen 20,43 milliárd eurós értékkel a Daimler-Chrysler áll, a további sorrend: Allianz (20,21 milliárd euro), BMW (16,77 milliárd euro), Deutsche Bank (16,59 milliárd euró). Az Adidas az egyetlen fogyasztói cikk gyártó az indexben, és a 19. helyet érte el.

Az ügynökség tavalyi felmérése alapján is a Deutsche Telekom nyerte el a legértékesebb brand címet Németországban. Akkor a DaimlerChryslert szorította le a dobogó legfelső fokáról a versenyben.

Ausztria legértékesebb márkájának 6,5 milliárd euróval a hazánkban is forgalmazott Red Bull számít, azt követi a Swarowski (4 milliárd euró) és a Magyarországon szintén jelen lévő Spar (3 milliárd euró).

Nemzetközi összevetésben a Deutsche Telekomot több vállalat is megelőzte 2004-ben. Az Euro-Stoxx50 listáján az első három helyet holland vállalatok, az ING Group pénzügyi csoport, az Unilever és a Shell foglalták el. A listán a Deutsche Telekom csak a hetedik, a DaimlerChrysler pedig a nyolcadik volt.

A Menedzsment Fórum az Interbrand elemzésére hivatkozva megírta, 2004-ben 67,4 milliárd dolláros márkaértékkel a Coca-Cola neve ért a legtöbbet világon. Az üdítőital-gyártó céget a Microsoft (61 milliárd dollár) és az IBM (53,8 milliárd dollár) követte.

Olaf Göttens, a BBDO vezetője szerint a legértékesebb márkák általában az autógyártó vagy pénzügyi szolgáltató szektorból kerülnek ki, a top 10-ben például minden második ilyen profilú cég.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!