A legértékesebb német vállalat 23,69 milliárd eurót ér - írja az MTI a BBDO tanácsadó cég összeállítására hivatkozva. A tanácsadó cég a vállalatok értékét több tényező, köztük a forgalom változása, a márka imázsa, a reklámköltségvetés mérete, az adózás előtti eredmény alapján állapította meg.
[ajanlo=291][igazitas=left/]A második helyen 20,43 milliárd eurós értékkel a Daimler-Chrysler áll, a további sorrend: Allianz (20,21 milliárd euro), BMW (16,77 milliárd euro), Deutsche Bank (16,59 milliárd euró). Az Adidas az egyetlen fogyasztói cikk gyártó az indexben, és a 19. helyet érte el.
Az ügynökség tavalyi felmérése alapján is a Deutsche Telekom nyerte el a legértékesebb brand címet Németországban. Akkor a DaimlerChryslert szorította le a dobogó legfelső fokáról a versenyben.
Ausztria legértékesebb márkájának 6,5 milliárd euróval a hazánkban is forgalmazott Red Bull számít, azt követi a Swarowski (4 milliárd euró) és a Magyarországon szintén jelen lévő Spar (3 milliárd euró).
Nemzetközi összevetésben a Deutsche Telekomot több vállalat is megelőzte 2004-ben. Az Euro-Stoxx50 listáján az első három helyet holland vállalatok, az ING Group pénzügyi csoport, az Unilever és a Shell foglalták el. A listán a Deutsche Telekom csak a hetedik, a DaimlerChrysler pedig a nyolcadik volt.
A Menedzsment Fórum az Interbrand elemzésére hivatkozva megírta, 2004-ben 67,4 milliárd dolláros márkaértékkel a Coca-Cola neve ért a legtöbbet világon. Az üdítőital-gyártó céget a Microsoft (61 milliárd dollár) és az IBM (53,8 milliárd dollár) követte.
Olaf Göttens, a BBDO vezetője szerint a legértékesebb márkák általában az autógyártó vagy pénzügyi szolgáltató szektorból kerülnek ki, a top 10-ben például minden második ilyen profilú cég.
Menedzsment Fórum
Ismét a Deutsche Telekom a legértékesebb német vállalat
A Deutsche Telekom és cégei vezetik a német tőzsdén jegyzett és a tőzsdei DAX-indexet alkotó 30 vállalat között a legértékesebb cégek listáját