Az eredeti hivatalos tesztrepüléséhez képest immár két éves késében lévő gépet forradalmi újításként szénszálas műanyagból készült testtel képzelték el alkotói. Az eddig nem alkalmazott anyag használata ugyanakkor számos nehézség elé állította a Boeinget.
Az újabb első tesztútra a vállalat nem adott meg pontos dátumot, csupán annyit közöltek, hogy a második negyedévben szeretnének sort keríteni rá. A tesztek miatti késés a majdani vevők számára is gondot okozhat, hiszen az első gépek átadása a fejlesztéssel együtt csúszik.
A társaság egyik vezetője, Scott Carson azzal próbálta menteni a helyzetet, hogy felhívta a figyelmet, a szerkezeti módosítások, mint a most bejelentett is, nem ritkák az új repülőgépek fejlesztésében. Ezek a gép sikerét é s biztonságát szavatolják, ami fontosabb, mint az esetleges csúszás.
A karbonszálas testnek a problémák mellett előnyei is vannak, így például a Boeing szerint a 787 jóval üzemanyag-hatékonyabb a versenytársainál és húsz százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.
Ugyan a fejlesztések csúszása miatt még az első gép leszállításának időpontja is kétséges, a típus az egyik legsikeresebb modell lehet az amerikai vállalat történetében. A gépre 1000 darab körüli megrendelés érkezett már, igaz a megrendelők egyre türelmetlenebbek. Több légitársaság is úgy döntött, hogy kárpótlást kér a Boeing repülőgép-gyártól.
A Dreamliner névre keresztelt új utasszállító első darabjait eredetileg 2008 májusban szállították volna le, a cég egy évvel ezelőtti bejelentése szerint a legújabb azonban előbb 2009 harmadik negyedévéről szóltak a hírek, majd mostanában 2010-es időpontról. A legtöbb darabot rendelő légitársaságok - az Air New Zealand, az Air India és az All Nippon Airways – azonban már tavaly úgy döntöttek, hogy kártérítést fognak követelni a gyártótól a késés miatt.