2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ismét elhalasztották a Boeing 787 Dreamliner repülőgép első útját. A repülőgyártó vállalat közleménye szerint a már eddig is komoly késésben lévő gép első tesztrepülése azért maradt el, mert a mérnökök a gép testének oldalát meg kívánják erősíteni.

Az eredeti hivatalos tesztrepüléséhez képest immár két éves késében lévő gépet forradalmi újításként szénszálas műanyagból készült testtel képzelték el alkotói. Az eddig nem alkalmazott anyag használata ugyanakkor számos nehézség elé állította a Boeinget.

Az újabb első tesztútra a vállalat nem adott meg pontos dátumot, csupán annyit közöltek, hogy a második negyedévben szeretnének sort keríteni rá. A tesztek miatti késés a majdani vevők számára is gondot okozhat, hiszen az első gépek átadása a fejlesztéssel együtt csúszik.

A társaság egyik vezetője, Scott Carson azzal próbálta menteni a helyzetet, hogy felhívta a figyelmet, a szerkezeti módosítások, mint a most bejelentett is, nem ritkák az új repülőgépek fejlesztésében. Ezek a gép sikerét é s biztonságát szavatolják, ami fontosabb, mint az esetleges csúszás.

A karbonszálas testnek a problémák mellett előnyei is vannak, így például a Boeing szerint a 787 jóval üzemanyag-hatékonyabb a versenytársainál és húsz százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

Ugyan a fejlesztések csúszása miatt még az első gép leszállításának időpontja is kétséges, a típus az egyik legsikeresebb modell lehet az amerikai vállalat történetében. A gépre 1000 darab körüli megrendelés érkezett már, igaz a megrendelők egyre türelmetlenebbek. Több légitársaság is úgy döntött, hogy kárpótlást kér a Boeing repülőgép-gyártól.

A Dreamliner névre keresztelt új utasszállító első darabjait eredetileg 2008 májusban szállították volna le, a cég egy évvel ezelőtti bejelentése szerint a legújabb azonban előbb 2009 harmadik negyedévéről szóltak a hírek, majd mostanában 2010-es időpontról. A legtöbb darabot rendelő légitársaságok - az Air New Zealand, az Air India és az All Nippon Airways – azonban már tavaly úgy döntöttek, hogy kártérítést fognak követelni a gyártótól a késés miatt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!