A szakszervezeti sztrájkfelhívás továbbra is érvényben van, ha nincs egyezség, akkor a munkabeszüntetés bármikor folytatódhat - jelezték a VDSZSZ vezetői a tárgyalás után.
A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a szerdai egyeztetést követően elmondta: a tárgyalás alulmúlta várakozásaikat. Azt remélték, hogy az új minisztérium felállásával a MÁV rugalmasságot fog mutatni, ezt azonban nem észlelték.
A VDSZSZ alelnöke megjegyezte, hogy a mellékvonalakat az idén nem fenyegeti veszély, a 12 érintett mellékvonalra a közszolgáltatási szerződést az év végéig a minisztérium megadja. A szakszervezet azt szeretné elérni, hogy a lehetőségeken belül ezeken a mellékvonalakon soron kívül fejlesztéseket hajtson végre a MÁV.
Bárány Balázs elmondta: a szakszervezet a következő egyeztetésig a tulajdonossal is igyekszik tárgyalni. Úgy vélte, az új közlekedési miniszter nyilatkozataiból az olvasható ki, hogy igyekszik elérni "a tarthatatlan állapot rendeződését".
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője szerdai tárgyalás után elmondta: a szerdai tárgyaláson az álláspontok ismét nem közeledtek. A vasúttársaság a követeléseket nem tudja teljesíteni, mert annak sem jogi, sem gazdasági alapja nincs. A MÁV szóvivője szerint a szakszervezet továbbra sem kész a kompromisszumra.
Az egyeztetésen érintőlegesen szóba került egy esetleges sztrájk alatt biztosított még elégséges szolgáltatás. A vasúttársaság továbbra is kitart amellett, hogy a munkába és iskolába járás minimális feltételeit biztosítani kell - hangsúlyozta a szóvivő.