A közlemény szerint a bíróság megállapította, hogy az alperes, a Dinasztia Hotel Kft. megsértette a felperes TeleData mint adatbázis-előállító jogát, mert a "TeleTár" elnevezésű adatbázisából a felperes hozzájárulása nélkül ismételten és rendszeresen kimásolta, illetve direkt marketing céljára hasznosította az adatokat. Ezen túl egyebek mellett olyan előfizetőt is megkeresett ajánlatával, aki a megkeresés lehetőségét előzetesen megtiltotta. Az alperes mindezzel kárt okozott a felperesnek.
A Fővárosi Bíróság jogerős ítéletében kötelezte a Dinasztiát a TeleData által követelt kártérítési összeg és a perköltség 15 napon belüli megtérítésére. Kötelezte továbbá a jogsértés abbahagyására, s eltiltotta a további jogsértéstől. Kötelezte arra is, hogy 15 napon belül szolgáltasson adatot a felperesi adatbázis jogellenes felhasználásával kialakított üzleti kapcsolatairól. Ezen túl az alperesnek 15 napon belül saját költségén két országos napilapban nyilvánosságra kell hoznia az ítéletet - közölte a TeleData.
"A bírósági döntés azért is fontos számunkra, mert azt szeretnénk, ha minél kevesebb illegális adatfelhasználó működne az éves szinten mintegy 35 milliárd forint forgalmú direkt marketing piacon" - idézi Bartók Jánost, a TeleData Kft. ügyvezető igazgatóját.
Az ügyvezető hozzátette: az ítélet a gyakorlatban is bünteti a személyes adatok illegális felhasználását a direkt marketingben. Ez nemcsak azért fontos, mert védi üzleti érdekeiket, ezen belül a társaság tulajdonában lévő TeleTárban lévő személyes adatokat, hanem azért is, mert reményeik szerint az ítélet nagyobb védelmet nyújt azoknak az embereknek is, akik hozzájárultak vagy éppen tiltják adataik marketing célú felhasználását.
A TeleData már nem első alkalommal nyert hasonló bírósági perben, és jelenleg is több, megítélésük szerint az adatbázisukat illegálisan, illetve jogsértő módon felhasználó cég ellen folytatnak peres eljárást.
A Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. 1991-ben jött létre. A vállalat a magyarországi távközlési előfizetők adatainak kezelésén, nyomtatott és CD-telefonkönyvek (TeleTár) értékesítésén túl direktmarketing-szoláltatást kínál. A TeleData rendelkezik Magyarország egyik legnagyobb adatbázisával, amely minden eddiginél pontosabb és költséghatékonyabb direkt marketing adatbázis hátteret ad a kis- és középvállalatok, a marketingkommunikációs cégek számára.
MTI/Menedzsment Fórum