
Ebben az időszakban a légitársaság - 8,5 milliárd fontos árbevétel mellett - az egy évvel korábbi 513 millióról 620 millió fontra növelte adózás előtti eredményét. Működési eredménye elérte a 705 millió fontot, amely jelentős növekedés az egy évvel korábbi 556 millió fonthoz képest. A légitársaság működési eredményhányada 8,3 százalékot tett ki, s 1996 óta most először volt nyereséges európai járatrendszere.
Az év utolsó negyedévében a válllalat az egy évvel korábbi 6 millió fontos veszteséggel szemben 91 millió fontos adózás előtti nyereséget könyvelhetett el. Az eredmények mögött a bevételek növekedése, a javuló kapacitás-kihasználtság és az egy utasra eső bevételek ("yield") növekedése állt, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.
"Továbbra is az a célunk, hogy működési eredményhányadunk 2008-ra elérje a
10 százalékos szintet" - mondta Willie Walsh vezérigazgató. A társaság annak ellenére tudta növelni jövedelmezőségét, hogy költségei 8,2 százalékkal emelkedtek.
A költségstruktúrán belül továbbra is az üzemanyag-kiadások képezik a legnagyobb hányadot: ezek az elmúlt évben 44,7 százalékkal 1,6 milliárd fontra nőttek. "A következő üzleti év során az online szolgáltatások további fejlesztésére fókuszálunk majd" - tette hozzá Walsh.
A magyarországi iroda árbevételei 2005. április elseje és 2006. március 31-e között 15 százalékkal növekedtek. Ennek hátterében a prémium termékek bővülő értékesítése, valamint a légitársaság európai árpolitikájának kedvező hatásai állnak.
Menedzsment Fórum