2p

Intenzív alku indult a napokban az ÁPV Zrt. és a Malévért versenyben maradt három társaság között. A vagyonkezelő kedvezőbb helyzetben van, mint az előző, sikertelen akciónál, mert a maga által kijelölt szabályok szerint mindhárom társasággal párhuzamosan tárgyal, így furfangosabban tologathatja a figurákat, írja a Világgazdaság.

Nem húzódhat már sokáig az alkufolyamat az ÁPV Zrt. és a Malévért küzdő három társaság között, mivel a légitársaság vesztesége folyamatosan nő, így romlik a tárgyalási pozíció. Az biztos, hogy a Malév több mint 30 milliárd forintos tartozására vonatkozó állami garancia kiváltása, az erre vonatkozó biztosítékok, a teljes pénzügyi és szakmai ajánlat együttvéve alkotják a legfontosabb szempontokat a végső döntés előtt. Erre legkorábban január közepén kerülhet sor.

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. immár negyedszerre tesz kísérletet a Malév magyar nemzeti légitársaság eladására. A mostani, a Malév 99,95 százalékos részvénycsomagjára kiírt pályázatra négyen jelentkeztek: az AirBridge Magyarország Zrt., a LAL Investiciju Valdymas litván befektetői csoport, Ofer Hava magánszemély és a Sky Alliance Zrt.

A múlt évben sikertelenül zárult pályázaton az AirBridge egymilliárd forint vételárat ajánlott, négymilliárd forint tőkeemelést ígért és azt, hogy "kezeli" az állami garanciával felvett hiteleket. Ez az egyetlen társaság, amely a szakmai és pénzügyi segítségen túl új piacot is hozna a Malév számára.

A legkevésbé ismert ajánlattevő a litván LAL Investiciju Valdymas befektetői csoport, a LAL litván nemzeti légitársaság tulajdonosa. Három fő részvényese a Fima informatikai cég, a ZIA Valda befektetési társaság és a Sanitex logisztikai vállalat, ám valószínűleg változások következnek be a társaság részvényesi struktúrájában.

Nem versenyezhet tovább a Malévért a jelenleg 50 millió forint jegyzett tőkéjű Sky Alliance Zrt., amelynek mintegy 200 magyar pilóta a részvényese, közel kétharmaduk a Malév pilótája. A Sky Alliance szerette volna magyar kézben megtartani a Malévet. A társaságot elsősorban a Malév privatizációjára alapították a pilóták, de azért is, hogy szükség esetén a lehető leggyorsabban hozhassanak létre egy légitársaságot a magyar légiközlekedési ipar védelmében, olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!