2p

Intenzív alku indult a napokban az ÁPV Zrt. és a Malévért versenyben maradt három társaság között. A vagyonkezelő kedvezőbb helyzetben van, mint az előző, sikertelen akciónál, mert a maga által kijelölt szabályok szerint mindhárom társasággal párhuzamosan tárgyal, így furfangosabban tologathatja a figurákat, írja a Világgazdaság.

Nem húzódhat már sokáig az alkufolyamat az ÁPV Zrt. és a Malévért küzdő három társaság között, mivel a légitársaság vesztesége folyamatosan nő, így romlik a tárgyalási pozíció. Az biztos, hogy a Malév több mint 30 milliárd forintos tartozására vonatkozó állami garancia kiváltása, az erre vonatkozó biztosítékok, a teljes pénzügyi és szakmai ajánlat együttvéve alkotják a legfontosabb szempontokat a végső döntés előtt. Erre legkorábban január közepén kerülhet sor.

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. immár negyedszerre tesz kísérletet a Malév magyar nemzeti légitársaság eladására. A mostani, a Malév 99,95 százalékos részvénycsomagjára kiírt pályázatra négyen jelentkeztek: az AirBridge Magyarország Zrt., a LAL Investiciju Valdymas litván befektetői csoport, Ofer Hava magánszemély és a Sky Alliance Zrt.

A múlt évben sikertelenül zárult pályázaton az AirBridge egymilliárd forint vételárat ajánlott, négymilliárd forint tőkeemelést ígért és azt, hogy "kezeli" az állami garanciával felvett hiteleket. Ez az egyetlen társaság, amely a szakmai és pénzügyi segítségen túl új piacot is hozna a Malév számára.

A legkevésbé ismert ajánlattevő a litván LAL Investiciju Valdymas befektetői csoport, a LAL litván nemzeti légitársaság tulajdonosa. Három fő részvényese a Fima informatikai cég, a ZIA Valda befektetési társaság és a Sanitex logisztikai vállalat, ám valószínűleg változások következnek be a társaság részvényesi struktúrájában.

Nem versenyezhet tovább a Malévért a jelenleg 50 millió forint jegyzett tőkéjű Sky Alliance Zrt., amelynek mintegy 200 magyar pilóta a részvényese, közel kétharmaduk a Malév pilótája. A Sky Alliance szerette volna magyar kézben megtartani a Malévet. A társaságot elsősorban a Malév privatizációjára alapították a pilóták, de azért is, hogy szükség esetén a lehető leggyorsabban hozhassanak létre egy légitársaságot a magyar légiközlekedési ipar védelmében, olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!