3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Várhatóan 2005. január 1-től vezetik be Németországban a 12 tonna összsúlynál nehezebb teherjárművek számára a megtett távolságtól függő autópálya-használati díjat, amitől havonta mintegy 200 millió eurós bevételt várnak.

Várhatóan 2005. január 1-től vezetik be Németországban a 12 tonna összsúlynál nehezebb teherjárművek számára a megtett távolságtól függő autópálya-használati díjat, amitől havonta mintegy 200 millió eurós bevételt várnak.

Erről Martin Rickmann, a Toll Collect GmbH az elektronikus díjbeszedő rendszert kiépítő és üzemeltető cég munkatársa tájékoztatta az újságírókat szerdán Budapesten, a német nagykövetségen. Közölte: Németországban a mintegy kétezer kilométer hosszúságú autópálya-hálózaton kívánják beszedni a 12 tonnánál nehezebb teherautók után a kilométerenkénti 9-14 eurócentes díjat.

A német autópályákon évente 1,2-1,4 millió teherautó közlekedik, amelynek a harmada külföldi. A járművek összesen mintegy 22,7 milliárd kilométert tesznek meg évente ezeken az utakon. A forgalom 35 százalékát a külföldi járművek által megtett kilométer adja. Az úthasználati díj bevezetését a jelentős teherjármű-forgalommal indokolták.

Az elektronikus díjbeszedési rendszer, amely a GPS, azaz a műholdas helymeghatározó és a GSM, azaz a mobiltelefon-rendszer kombinációjával alakítottak ki, hogy megkönnyítsék és pontosan be tudják szedni az autók által megtett út hosszának megfelelő díjat. A rendszert már az elmúlt évben szerették volna üzembe helyezni, ám akkor még különböző műszaki problémák miatt ez nem volt lehetséges. Az idén azonban áprilistól kezdődő tesztidőszakban már a rendszer paramétereit megfelelően korrigálták és mostanra elérkeztek odáig, hogy a műszaki megoldások 99 százalékos pontossággal működnek.

Eddig kétszázezer járműbe szerelték be az úgynevezett fedélzeti egységet, amely automatikusan azonosítja a járművet és szolgáltatja az adatokat az általa megtett útról. Ezt követően számlázzák az útdíjat a jármű üzemben tartójának. Martin Rickmann elmondta azt is, hogy lehetséges interneten és kézi módszerrel a határállomásokhoz közel, illetve a benzinkutaknál is a kívánt útszakaszra regisztrációt vásárolni.

A fedélzeti egységért nem kell fizetni, mivel az az üzemeltető társaság tulajdonában marad, csak a beszerelő szervizeknél a szerelési díjat kell kiegyenlíteni. Ez jelenleg 50 euróba kerül, ám várhatóan a jövő évtől ez szervizenként változik majd. Németországon kívül a Németországgal határos államokban vannak olyan szervizek amelyek az elektronikus regisztrációs készüléket beszerelik a teherautókba.

A Toll Collect munkatársa megnyugtatta a magyar teherfuvarozókat, hogy az interneten való bejelentkezés és a kézzel elvégzett regisztráció is ugyanolyan értékű, mintha járművükbe fedélzeti egységet szerelnének. Az autópálya-díj fizetését, illetve a regisztrációt háromszáz elektronikus ellenőrző híddal mérik, illetve megállíthatják a járműveket, valamint szúrópróbaszerűen a fedélzeti egységről nyert adatokat is ellenőrzik. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
4,6 milliárd euróba kerül a kudarc a Toll Collectnek
Ismét időzavarba került a Toll Collect
Hibátlanul működik a Toll Collect autópálya-díjbeszedő rendszere
Félezer probléma a Toll Collect díjbeszedő rendszerében

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!