2p

Az elmúlt években jelentősen csökkent a teherautó-gyártás Csehországban, s jelenleg már csak két jelentősebb gyártó van a piacon: a Tatra és az Avia.

A cseh járműgyártók szövetségének adatai szerint a Tatra 1500, az Avia 500 teherautót bocsát ki évente, míg a korábbi Csehszlovákiában 45 ezer teherautót állítottak elő egy évben, ennek egyharmadát a Tatar, az Avia, illetve a Liaz adta. A keleti, elsősorban az oroszországi export fellendülésével némi remény van arra, hogy növekedni fog a gyártás.

A teherautók előállítása 1989 után kezdtett zuhanni, amikor törés következett be a hagyományos nagy vásárlókkal, Oroszországgal és Kínával meglévő kereskedelmi kapcsolatokban.

Virágzik a személygépkocsik gyártása

Eközben virágzik a személygépkocsi-gyártás: az idei év első felében 451 ezer személyautót gyártottak Csehországban, 75 százalékkal többet, mint a múlt év első felében. A példátlan fejlődés oka a Peugeot-Citroen-Toyota kisautók gyártásának felfutása: csaknem 160 ezret állítottak elő ezekből a csehországi gyárban. A vezető gyártó azonban a Skoda maradt, közel 292 ezer készült modelljeiből.

A buszok gyártásában messze élen járó Karosa 1140 buszt gyártott, beleértve a kisebb buszgyártó cégek termelését is a növekedés 42 százalékos volt. A valamikor a CZ motorokról híres cseh motorkerékpár-gyártás hanyatlik tovább: az országban 358 motorkerékpár készült el az első félévben, ez harmada a tavalyi mennyiségnek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!