2008-ban már nem lehet csak eladni valamit a reklámmal. Ha nem szórakoztat, nem teremt kultuszt, nem indul el önálló útjára a közönség segítségével és továbbgondolásával, akkor nem csinált semmit. Új tereket keres magának: földön, vízen, levegőben. Bizonyára sokan megvetik és elutasítják, a szervezők mégis azt mondják: „tekintsük a reklámot művészetnek, legyen inkább szükséges jó.”
Borsos Sándor, a rendezvény főszervezője 2008-ban mind a szakmához, mind a laikus érdeklődőkhöz szól: „Változik a reklámklíma Magyarországon. A fogyasztó egyre igényesebb, már nem kajál be bármit. Ma nincs más lehetősége a reklámnak, mint hogy szórakoztassa a közönséget, érzelmeket váltson ki, megszeretesse a szereplőit.”
A Reklámzabálók Éjszakája 28 évvel ezelőtt, egy francia fiatalember (reklám) filmtekercsek iránti szeretetéből született. Napjainkban 51 ország 170 városában ünneplik a szakma legjavát. A Reklámzabálók Éjszakája egy világkörüli utazásra invitál, ahol kultúrák, trendek, márkák, és arcok sokféleségeit ismerheti meg a közönség egyetlen éjszaka alatt. A rendezvény szervezőinek eredeti elhatározása az volt, hogy megmutassa a legújabb trendeket, kiemelve az értéket képviselő alkotásokat.
A fogyasztók sem ugyanolyanok, mint nyolc éve
Megfigyelhető egy bizonyos reklámtudatosság, ez pedig főként a 16-25 éves korosztályra jellemző. Van rálátásuk a világra, és szelektálnak. Egyre nagyobb számban jelen vannak a Reklámzabálók Éjszakáján is. „Az előző hetekben tapasztalható proaktivitásukon még mi is meglepődtünk. Nagyon sokan adtak be pályázatokat az Ifjú Pengére. Szerintem a hazai reklámszakmának szüksége van ilyen ifjú tehetségekre.” – állítja a főszervező.
Idén a Budapest Bankkal történő imidzsegyüttműködés keretén belül Emese határozza meg a Reklámzabálók Éjszakájának arculatát. A rendezvényen lehet Emese hasonmásaira is szavazni, eddig szokatlan volt még ez a fajta együttműködés két cég között. Az Ifjú Penge zsűrijének elnöke Sas István lesz, a vetített reklámok között sok hong kongi, mexikói, és orosz szpotot találunk majd.