A szabadtéri fesztiválok számának gyarapodásával együtt nő az ott felmerülő fogyasztói igényeket kiszolgáló vállalkozások száma is. A rendezvények hatására korábban ismeretlen tevékenységi körökkel bővült a szolgáltató szektor. A rendszerváltás előtt például Magyarországon egyetlen cég sem foglalkozott mobil illemhelyek kölcsönzésével, mostanra a piacon több tucat társaság tevékenykedik. A köztük dúló verseny éleződését jól mutatja, hogy a most zajló Sziget Fesztiválon - a korábbi évektől eltérően - már két társaság kabinjaiban könnyíthet magán a nagyérdemű.
A piacot az a ToiToi nevű társaság hozta tulajdonképpen létre, amelyet 1991-ben Solti András alapított. Mint a cégvezető elmondta, egy barátjával Németországban járva találkoztak először a mobil toalettekkel. Felismerték a hazai hiányt és saját pénzükből megvásárolták az első kabinokat. Az első megrendelés nem sokat váratott magára: a pápalátogatáskor mind a 25 kabinjukat kibérelték a szervezők. A társaság mára már több mint 3 ezer "házikót" tud kölcsönözni, éves árbevétele pedig 500 millió forint körül van.
Solti András szerint már körülbelül 15-20 cég foglalkozik Magyarországon illemhelykölcsönzéssel. A "trónkövetelők" közé tartozik például a Toifor, amely idén jelent meg a Szigeten. A német-magyar vegyes vállalat 2002-ben alakult, ám csak az elmúlt években indult igazán fejlődésnek. A cég biztosította a mobil vécéket az Irakban harcoló katonák számára, és az itt szerzett bevételekre és tapasztalatokra építve kezdett terjeszkedni Magyarországon. A Toifor egyébként nemcsak mobil illemhelyeket, de mobil kézmosókat, zuhanyozókonténereket is kölcsönöz, de szemétszállításra is vállalkozik - olvasható a Népszabadságban.
Kapcsolódó anyagok:
Rekordbevétellel zárult a nyári színházi szezon
Minden rekordot megdöntött a Sziget
Az időjárástól is függ a Sziget sikere