A Versenytanács megállapította, hogy az Unilever a Dove Intenzív krém 2005 júliusában indított – a TV2-n, az RTL Klubon, az Írisz Tv-n, illetve a Spektrum TV-n több száz alkalommal sugárzott – televíziós hirdetése, valamint nyomtatott reklámja a fogyasztók megtévesztésére alkalmas. A reklámban az Unilever Magyarország Kft. az általa gyártott Dove Intenzív krémnek a versenytárs Nivea krémnél jobb hidratáló és gyorsabb beszívódó hatást tulajdonított.
A tanács álláspontja szerint az Unilever által a reklámban alkalmazott bizonyíték – amely a hidratálás lényeget azzal próbálja mérni, hogy egy termék milyen mennyiségű vizet képes bejuttatni a szarurétegbe és ott mennyi ideig képes azt megtartani – nem alkalmas a két termék megkülönböztetésére.
A Versenytanács felhívja a figyelmet arra, hogy egy reklám akkor ütközik a verseny- vagy a reklámtörvénybe, ha „annak tisztességtelensége megállapítható akár a fogyasztó megtévesztése, akár az áru megítélését nehezítő üzleti módszer miatt”. A Versenytanács a jogsértés csekély súlya miatt bírságot nem szabott ki az Unilever Magyarország Kft-re.
Az elmúlt időszakban nem ez volt az egyetlen elmarasztalt hirdetés. A napokban a T-online kampánya felet tört pálcát a hatóság, azt megelőzően pedig 5 millió forintra bírságolta a Cora áruházláncot üzemeltető Magyar Hipermarket Kft. -t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa.