Az év első két hónapja uborkaszezonnak számít a nyomdaiparban. A cégek azonban most úgy nyilatkoztak: az évkezdet a szokásosnál kedvezőbb volt, kérdés, hogy a lendület meddig tart. Bevételnövekedést jelenthetnek a közelgő választások - óriásplakátok, szórólapok - is. Habár korábban arra is volt példa, hogy ilyen jellegű megrendelésekből külföldi nyomdák is részesedtek. Peller Katalin úgy véli, az ágazat idei teljesítményében meghatározóbb szerepet játszik az, hogy a legnagyobb megrendelők - élelmiszeripari cégek, kiadók, reklámügynökségek, médiavállalatok - mennyi pénzt szánnak nyomdai termékek elkészíttetésére.
A nyomdaipar is azon ágazatok közé tartozik, amely egyfajta gazdasági barométerként működik. Ha nagyobb a növekedés, a nyomdáknak is jobban mehet az üzlet. A statisztikai adatok is azt mutatják, hogy az elmúlt öt esztendőben jobb és rosszabb évek váltogatták egymást, a teljesítmény egyfajta hullámzást mutat.
Az ágazatban ugyan túlsúlyban vannak a kisvállalkozások, de a nyomdaipari összárbevétel kilencven százalékát mintegy tíz meghatározóan nagy cég produkálja. A nyomdaipar múlt év végi konferenciája is azt mutatta, hogy a vállalkozások többsége kisebb-nagyobb problémával küzd, s az is elmondható: mindenkit "máshol szorít a cipő". Az biztos, hogy a piaci verseny ez évben is éles lesz, az árak pedig nyomottak - írta a Világgazdaság.