"Funkcionálisan szólítottunk meg egy olyan vevőkört, amelyhez különben nem jutnánk el" - fogalmazott egy csütörtöki sajtótájékoztatón a Mol Lakossági Szolgáltatások ügyvezető igazgatója, Geszti László. A vállalat először jelent meg az egyhetes zenei fesztiválon, s rögtön sikerült belopnia magát nemcsak a szigetelők, de a Sziget fesztivál reklámjaira szavazó mfor.hu olvasók szívébe is.
A zenei maraton után szerkesztőségünk szavazást indított, amelyben arra kerestük a választ, mely reklámfelületek voltak a legötletesebbek, és melyek olvadtak bele a Sziget miliőjébe leginkább. Felkértünk egy szakértőt is, ötleteivel segítse a válaszadók "munkáját", mire figyeljenek voksoláskor.
A Mol nagyvállalati imázsa mögött úgy tűnik, nagyon bevállalós menedzsment áll, amely merész ötlettel debütált a Szigeten. Mindkét kategóriában ("legötletesebb", "leginkább beleolvad a Szigetbe") a Mol-mosója kapta a legtöbb szavazatot. A válaszolók mintegy 62,9 százaléka ezt tartotta a legötletesebb, míg 54,8 százalékuk a leginkább környezetbe illő reklámfelületnek.
""Magából indult ki a vállalat és fantáziadús volt" - fogalmazott Varga Renáta, a DDB Reklámügynökség stratégiai igazgatója, akit egyáltalán nem lepett meg a társaság jó helyezése. A vezető szerint jóval kreatívabb volt ez a megoldás, mintha például italbárt neveztek volna el a töltőállomásról.
"Alapvetően az a jó megjelenés, amely izgalmas, de nem idegen a márkától és belülről jön. A Molnak szerencséje is volt, mivel a Mol-mosó nem következik egyértelműen a brandből" - fogalmazott Varga Renáta.
Hasonló koncepció mentén jelent meg a Tiszta Sátor, amely visszafogott, steril külsőjével kifejezetten a hölgyvendégeket célozta meg, nekik nyújtott tisztálkodási szolgáltatásokat. Az elgondolás itt is jó volt, de a vezető szerint szigetesebben kellett volna megoldani a feladatot ahhoz, hogy ne pontozzák le a válaszadók tesztünk során.
Nem görkorizni járunk a Szigetre
Ugyancsak jó ötletnek bizonyult reklámoldalról, ám kevésbé tetszett a szavazóknak a K&H görkori parkja. Hogy mi lehetett a lepontozás oka, azt a szakértő is csak találgatta, bár azt elismerte, számára nem tűnik hitelesnek, hogy ennyire fiatalos a bank. Fotósunk ottjártakor is üresen kongott a görkoris placc.
Lehetséges, hogy a kedvezőtlen, szélsőséges időjárás és a görkorcsolyázó kedv hiánya is szerepet játszott a gyér érdeklődésben. A voksolók mindenesetre a pénzintézet automatáit a korábbi évekhez hasonlóan idén is nagyon kedvelték.
A régi motorosok közül többen is jól szerepeltek: a Pöttyös kalandparkjának pöttyös küzdőtere 54 százalékos kedveltséget ért el a legötletesebb kategóriában, s hasonlóan jól vizsgázott egy másik kategóriában is. Nem volt újdonság idén a Tibi csokoládébirkózása sem, igaz, tavaly jóval kisebb medencében és rosszabb helyszínen mártózhattak meg a tettrekészek. A mászófalas Teva-Sherpa-Merrell akadálypálya sem először várta a sportolni vágyókat, mégis bejött az olvasóknak.
"A fogyasztók értékelik az élményt, legyen az esztétikai vagy izgalmi" - kommentálta a döntéseket szakértőnk. Varga Renáta azt a jó tanácsot adta a Szigetre kívánkozó márkáknak, hogy járják körbe a fesztivált, mielőtt megjelennének.
Nézzenek körül, milyen az élet, mi egy fesztiválozó útvonala, milyen napirendet követnek a lakók. Fontos szempont, hogy kényelmi, izgalmi oldalon tud-e hozzáadott értéket nyújtani a márka, amely nemcsak a fesztivál alatt hat, de hosszabb távon is megmarad a fogyasztók fejében.
Istvánko Viktória