Az EU statisztikai hivatala, az Eurostat most közzétett jelentése szerint - 2001-es adatokat alapul véve - a jelenlegi EU-tagállamokban a felsőoktatásban tanulók közül kétszer annyian folytattak tudományos-műszaki tanulmányokat, mint az idén belépő országok hallgatói. Míg az EU-ban a főiskolások 26 százaléka, az új belépőknél csak 13 százalék tanul ezeken a szakterületeken.
Az EU tagországai közül legnagyobb arányban a svéd, az ír és a francia diákok tanulnak tudományos-műszaki területen. Ezekben az államokban arányuk az összes felsőoktatásban tanuló között meghaladta a 30 százalékot. 2001-ben az EU-ban az összes végzős 11 százaléka természet-, 15 százaléka mérnöki tudományokat tanult, illetve a gyártással és az építőiparral kapcsolatos szakokon végzett. A belépőknél ez 4, illetve 9 százalék volt - számolt be az MTI.
A természettudományi tanulmányokban Írország és Franciaország vezet az unióban: előbbiben 20 százalék, utóbbiban 15 százalék a végzősök aránya ezen a területen. A legalacsonyabb az arány Hollandiában és Portugáliában, ahol 5-5 százalékot mutatott ki az Eurostat.
A műszaki tanulmányok terén a legtöbb végzőssel Svédország, Ausztria, és Finnország rendelkezett, legalább 20 százalékkal, vagy ennél magasabbal. A sereghajtók Nagy-Britannia és Belgium, ahol a műszaki tanulmányokban végzők aránya csak 10 százalék.
A korábbiakhoz hasonlóan alacsony a nők aránya a tudományos-műszaki képzésben: míg az EU-ban a felsőoktatásból kikerülőknek az 56 százaléka nőnemű, a természettudományokban 41 százalék, a műszaki fakultásokon 21 százalék csupán az arányuk.
Jóval több mérnököt képeznek az EU-ban, mint a csatlakozóknál
Az EU statisztikai hivatala, az Eurostat most közzétett jelentése szerint az EU-ban a főiskolások 26 százaléka, az új belépőknél csak 13 százalék tanul műszaki területen.