1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha döntés születik a MÁV áruszállító üzletágának privatizációjáról, az előkészületek egy-másfél évet vehetnek igénybe Kozák Tamás elnök-vezérigazgató szerint. A cég privatizációs értéke annál nagyobb, minél hamarabb és minél jobban sikerül megvalósítani a két fő célkitűzést, a regionális pozíció és a logisztikai szerep erősítését - írja a Világgazdaság.

Kozák Tamás szerint lényegében azonos érdeklődő kör tehet majd kísérletet a MÁV Cargo megvételére, mint a Cargo Slovakiáéra, vagyis főként osztrák, német, olasz és brit szakmai befektetők, pénzügyi invesztorokkal kiegészülve. A két cégnek lényegében azonos, 16 ezer vagonos eszközparkja van, és évente körülbelül 50 millió tonna árut továbbítanak.

Kozák szerint a várható privatizációs bevételt nem célszerű az eszközparkból kiindulva kalkulálni, sokkal fontosabb az adott vállalat stratégiája, menedzselési technikája, növekedési lehetőségei. Az árról szólva a cégvezető fontosnak tartja az eladás időzítését. "Az árban prémiumértéke van annak, ha az eladó jókor lép" - mutatott rá a Világgazdaság szerint a vezér.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!