1p

Ha döntés születik a MÁV áruszállító üzletágának privatizációjáról, az előkészületek egy-másfél évet vehetnek igénybe Kozák Tamás elnök-vezérigazgató szerint. A cég privatizációs értéke annál nagyobb, minél hamarabb és minél jobban sikerül megvalósítani a két fő célkitűzést, a regionális pozíció és a logisztikai szerep erősítését - írja a Világgazdaság.

Kozák Tamás szerint lényegében azonos érdeklődő kör tehet majd kísérletet a MÁV Cargo megvételére, mint a Cargo Slovakiáéra, vagyis főként osztrák, német, olasz és brit szakmai befektetők, pénzügyi invesztorokkal kiegészülve. A két cégnek lényegében azonos, 16 ezer vagonos eszközparkja van, és évente körülbelül 50 millió tonna árut továbbítanak.

Kozák szerint a várható privatizációs bevételt nem célszerű az eszközparkból kiindulva kalkulálni, sokkal fontosabb az adott vállalat stratégiája, menedzselési technikája, növekedési lehetőségei. Az árról szólva a cégvezető fontosnak tartja az eladás időzítését. "Az árban prémiumértéke van annak, ha az eladó jókor lép" - mutatott rá a Világgazdaság szerint a vezér.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!