4p

Augusztus 3. és 22. között hetedik alkalommal rendezi meg hagyományosnak mondható plakátkiállítását és videobemutatóját az ARC, amely idén első alkalommal egy mondatmustrával is bővül. Az "Élve vagy alva?" szlogennel futó rendezvény a felelősség problematikáját feszegeti az egyén szintjén, s szót kaptak a társadalmi felelősségvállalásban élen járó vállalatok is. Az anyagi nehézségek ellenére a szervezők bővítést terveznek: jövőre vidékre is menne az ARC, tudta meg az mfor.hu.

Felnyitná a szemeket az ARC

A közönyre próbálja felhívni a figyelmet az idei ARC kiállítás, amelyre 1007 plakát-, 48 video- és 189 mondat-pályázat érkezett. Ebből a legjobbak - 98 plakát, 20 videó és 26 mondat - lesznek láthatók augusztusban, több mint két héten át a Felvonulási téren.

A beérkezett pályaművekkel kapcsolatban Fatér Barna, az ARC egyik alapítója elmondta, hogy sok jó válasz érkezett az általuk tárgyalt problémákkal kapcsolatban. A munkák színvonalával Fatér meg volt elégedve, a videopályázatokkal kapcsolatban Rohonyi Gábor filmrendező azonban kritikusan fogalmazott: "Konszolidált volt a mezőny, jöhetnének szemtelenebb, merészebb munkák." A díjazottak kiválasztása ennek ellenére okozott némi fejfájást a zsűrinek.

Geszti Péter, az ARC egyik alapítója a közterületi plakátok minőségét illette vaskos kritikával, amelyekre egyáltalán nem hatott a hét éve zajló kiállítás. "Egyetértek Péterrel, valóban rengeteg csúnya, kreativitás nélküli reklám kerül ki az utcára" - válaszolt a provokatív mondatra Rácz Petra, a kiállítást támogató Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) munkatársa. Ennek köszönhetően az MKRSZ lehetőséget biztosít arra, hogy a győztes munkákkal közterületen is találkozhassunk.

Az idei kiállításon a privát szektor felelősségvállalása is szerephez jutott. A kiegészítő jelleggel - az ARC és a Magyar Reklám Szövetség által - meghirdetett ügynökségi plakátpályázaton a társadalmi felelősségvállalásban (CSR) élen járó vállalatok (HP, TESCO, MOL, Magyar Telekom, Pannon, Richter Gedeon, OTP) kérték arra a kreatív ügynökségeket, hogy "adjanak ARCot CSR tevékenységüknek".

"Ennek kommunikációját a mai magyar jogalkalmazás burkolt reklámnak minősíti, és nem engedi közölni" - magyarázta dr. Markovich Réka, az MRSZ főtitkára. Az MRSZ folyamatosan küzd a jelenlegi joggyakorlat ellen, s hogy a hazai jogalkalmazás is ismerje el: a CSR-ről szóló kommunikáció nem reklám. Ennek kapcsán Geszti Péter köszönetet mondott a támogatóknak, köztük a Nokiának és a Magyar Telekomnak, akik "nem hagyják elhalni a rendezvényt". Hozzáfűzte, a T-Mobile két évvel ezelőtt egyedülálló lépésre szánta magát, mikor hirdetésében egy segítséggel élő (kerekes székes) fiatalembert is megjelenített.

Geszti szerint az ARC finanszírozása idén jelentős nehézségekbe ütközött, ennek köszönhetően a plakátokat nem jelentetik meg könyv formájában. A jövőben profilbővítést terveznek, s a kiállítást vidékre is elvinnék. A szervező bizakodó a támogatókkal kapcsolatban, s az idei hét vállalat részvételét szimbolikus jelentőségűnek tartja. "Ez lehet a mintája annak, hogy valami működik. A Sziget Fesztiválon sem volt kezdetben 350 ezer ember" - magyarázta lapunknak Geszti utalva arra, miért nem akad elég vállalat a kulturális rendezvény támogatására.

"Az alacsony támogatói részvétel indikáció az ország állapotára" - tette hozzá az alapító. Szerinte a gazdasági szféra szereplőit érdekeltté kell tenni abban, hogy segítsék a hasonló kezdeményezéseket. Mindent az érdekek mozgatnak, s mivel egyértelművé válik számukra a profit, úgy rögtön találnak támogatót is. Ebben a szervező vélekedése szerint az újságírók szerepe is jelentős, mivel pontosan a szponzorok neve az, ami rendre lemarad a közleményekből.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!