
A közönyre próbálja felhívni a figyelmet az idei ARC kiállítás, amelyre 1007 plakát-, 48 video- és 189 mondat-pályázat érkezett. Ebből a legjobbak - 98 plakát, 20 videó és 26 mondat - lesznek láthatók augusztusban, több mint két héten át a Felvonulási téren.
A beérkezett pályaművekkel kapcsolatban Fatér Barna, az ARC egyik alapítója elmondta, hogy sok jó válasz érkezett az általuk tárgyalt problémákkal kapcsolatban. A munkák színvonalával Fatér meg volt elégedve, a videopályázatokkal kapcsolatban Rohonyi Gábor filmrendező azonban kritikusan fogalmazott: "Konszolidált volt a mezőny, jöhetnének szemtelenebb, merészebb munkák." A díjazottak kiválasztása ennek ellenére okozott némi fejfájást a zsűrinek.
Az idei kiállításon a privát szektor felelősségvállalása is szerephez jutott. A kiegészítő jelleggel - az ARC és a Magyar Reklám Szövetség által - meghirdetett ügynökségi plakátpályázaton a társadalmi felelősségvállalásban (CSR) élen járó vállalatok (HP, TESCO, MOL, Magyar Telekom, Pannon, Richter Gedeon, OTP) kérték arra a kreatív ügynökségeket, hogy "adjanak ARCot CSR tevékenységüknek".
"Ennek kommunikációját a mai magyar jogalkalmazás burkolt reklámnak minősíti, és nem engedi közölni" - magyarázta dr. Markovich Réka, az MRSZ főtitkára. Az MRSZ folyamatosan küzd a jelenlegi joggyakorlat ellen, s hogy a hazai jogalkalmazás is ismerje el: a CSR-ről szóló kommunikáció nem reklám. Ennek kapcsán Geszti Péter köszönetet mondott a támogatóknak, köztük a Nokiának és a Magyar Telekomnak, akik "nem hagyják elhalni a rendezvényt". Hozzáfűzte, a T-Mobile két évvel ezelőtt egyedülálló lépésre szánta magát, mikor hirdetésében egy segítséggel élő (kerekes székes) fiatalembert is megjelenített.
"Az alacsony támogatói részvétel indikáció az ország állapotára" - tette hozzá az alapító. Szerinte a gazdasági szféra szereplőit érdekeltté kell tenni abban, hogy segítsék a hasonló kezdeményezéseket. Mindent az érdekek mozgatnak, s mivel egyértelművé válik számukra a profit, úgy rögtön találnak támogatót is. Ebben a szervező vélekedése szerint az újságírók szerepe is jelentős, mivel pontosan a szponzorok neve az, ami rendre lemarad a közleményekből.
Istvánko Viktória