A king size méretű Mars és Snickers jövőre eltűnhet a boltokból, ha a vállalatok elfogadják a Food and Drink Federation javaslatát azzal kapcsolatban, hogy egészségesebbé tegyék az édességeket. Ennek érdekében a kisebb kiszerelésű csokoládé kerül előtérbe, és világosabban kell megfogalmazni a gyártóknak a termékek tájékoztatóit az összetevőkkel és az energiatartalommal kapcsolatban.
Az iparág szereplői szerint 'újra kell gondolni' a csokiszeletek méretezését. Martin Patterson, a szövetség helyettes vezetője elmondta a BBC Radio 4 adójának adott interjújában, hogy a mértékletes édesség-fogyasztás irányába kell terelni a vásárlókat. 'Elsősorban a fogyasztóknak kell sok mindent átgondolniuk, de a szakmának is változtatásokat kell kezdeményezni.'
Az egészséges táplálkozásért küzdő Sustain szövetség szerint azonban az édességgyártó ipar szereplői 'félszívvel' küzdenek a mértékletesebb fogyasztásért. Párhuzamosan azonban a cégek megtartják agresszív reklámjaikat, melyekkel az egészségtelen táplálkozást népszerűsítik. Komoly szerepük van abban, hogy a kövér felnőttek aránya 14 százalékról 22 százalékra nőtt a brit népességen belül. A csokoládégyártók fő célpontját jelentő brit gyerekek közt pedig a fiúk 22 százaléka, a lányok 28 százaléka elhízott. Az édességipar mára hatalmasra duzzadt Nagy-Britanniában: félmillió embert foglalkoztat, és forgalma eléri a 66 milliárd fontot évente, derül ki a The Guardian cikkéből.
(Menedzsment Fórum)
Jövőre eltűnnek az óriási csokoládék
Az elhízottak számának rohamos emelkedése miatt a brit édességgyártók hétfőn nyilatkozatot adtak ki, mely szerint számos óriás csokoládészeletet kivonnak a forgalomból.