Júliustól újabb kilenc vonalon, a 7-es és 7A, a 31-es, a 33-as, a 34-es, a 67-es, a 106-os, a 139-es, valamint a 168E vonalon állnak forgalomba az égkék Mercedesek, a 30, 30A és 230-as viszonylaton pedig már hét közben is lehet majd utazni az új buszokkal. Emellett újabb járműveket állítanak forgalomba a 8-as, a 11-es, a 22-es, a 22A, a 111-es, a 112-es, a 178-as, a 196-os, a 196A és a 222-es vonalakon.
A buszok beosztásánál a BKK tájékoztatása szerint elsődleges cél volt, hogy a város lehető legtöbb pontján megjelenhessenek az új autóbuszok, a felszabaduló régebbi alacsonypadlós autóbuszokat pedig olyan vonalakra irányították át, ahol eddig csak kismértékben vagy egyáltalán nem volt elérhető az akadálymentesített szolgáltatás. Júliustól 38 vonalon jár majd az eddiginél több alacsonypadlós busz.
A közlemény felidézi, hogy három ütemben - május, június és július első napjaiban - a BKK megrendelése alapján a VT-Transman Kft. állította forgalomba az új Citarókat. Az új autóbuszok forgalomba állítása után a budapesti autóbusz-hálózaton az alacsonypadlós autóbuszok részaránya a 2013 májusát megelőző 28 százalékról 45 százalékra nő július 1-jétől.
MTI