Janák Emil igazgató elmondta: a környezetbarát infrastrukturális beruházás költségeinek 75 százalékát a Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) biztosítja, a fennmaradó 25 százalékot a magyar állam teszi hozzá.
A fejlesztés keretében több mint 12 kilométer vasúti összeköttetés létesül a kikötő és a Budapest-Bécs közötti vasúti fővonal között, s további 6,4 kilométeres iparvágányt fektetnek le a kikötő területén. A vasút és az 1-es számú főút kereszteződésben közúti felüljárót és hozzá fel- és lehajtót építenek.
A kikötő területének egy részén teljes infrastruktúrát alakítanak ki, ami magába foglalja egyebek között a közműveket, a parkolót, az úthálózatot. A beruházás eredményeként megvalósul a vízi, a közúti és a vasúti közlekedés kapcsolatrendszere. A fejlesztés biztosítja a kikötő vasúti és közúti kapcsolatát az országos hálózathoz és egyben a pánerurópai közlekedési folyosóhoz. A beruházás hozzájárul az áruforgalom növekedéséhez.
A kivitelezés jelenleg 62 százalékos készültségi fokon áll. A korábbi, április végi befejezési határidő módosítását az tette szükségessé, hogy az infrastruktúrával ellátott területre a leendő felhasználók részéről többletigény jelentkezett a kikötőben.
Janák Emil az MTI kérdésére válaszolva közölte: a beruházás megtérülési ideje a prognózisok szerint 15 év, ehhez azonban a fejlesztést folytatni kell. A jelenlegi folyóvizes kikötőt medencés-állóvizes kikötővé kell alakítani, torkolatáthelyezéssel. Ez a beavatkozás vízszint rehabilitációt is jelentene, és a természeti értékek védelméhez is hozzájárulna.