1p

Kalózvadász-csapatot hozott létre a Henkel német háztartás-vegyipari csoport, amely így kíván védekezni a hamisítók ellen - közli a Világgazdaság.

A márkavédő részleghez tartozó harminctagú csoport feladata a cég mintegy 750 márkájához kapcsolódó tulajdonosi jogok nyomon követése, kezelése és ellenőrzése, illetve szükség esetén jogi védelem biztosítása.

A márkakalózoknak tulajdonítható gazdasági veszteségek igen nagyok: a hamisítók csak a német cégeknek mintegy 30 milliárd eurós kárt okoznak évente, s az illegális másolatokkal folytatott kereskedelem mintegy 60 ezerrel csökkenti az országban a munkahelyek számát.

Az Európai Bizottság becslése szerint a hamisított termékek éves forgalma világszinten eléri a 300 milliárd eurót, s ezzel jelenleg a globális kereskedelem 5-9 százalékára rúg - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!