A magyar szakemberekkel nagyon elégedettek vagyunk – fejtette ki a lap hétfői számában Markus Mönkhoff humánpolitikai igazgató.
Az üzemben a jövő év végén már előszériás Mercedesek készülnek, 2012-ben indul az üzemszerű sorozatgyártás, 2011 végéig 2500 embert kell felvenniük.
A Daimler konszern és Mercedes-Benz magyarországi kommunikációs vezetője Sztipichné Kozári Edina elmondta, logisztikai, műszaki ellátás, karbantartási, informatikai, beszerzési, pénzügyi és humánpolitikai területeken folyik már a munka, s a létszám fokozatosan bővül, az említett munkakörök mindegyikébe várják a szakembereket.
Schmiedt László HR-menedzser arra a kérdésre, hogy a járműiparban általános szakemberhiány mellett képesek lesznek-e minden területen feltölteni a létszámot, elmondta: az elektronikai, és mechatronikai szakemberek toborzása nagyobb energiát igényel. Néhány területen hiány van: karbantartóból, mechatronikusból, karosszériásból és fényezőből a becslések szerint szakmánként 100-150 fővel kevesebb a rendelkezésre álló munkaerő. Épp ezért a cég támogatja a dolgozók letelepedését is.
Az építkezés tavaly július elsején indult, a tereprendezési munkálatokat az októberi alapkőletételig befejezte a Duna Aszfalt Kft., amely további megbízást kapott a gyáron belüli út és csatorna építési munkákra. A fényezőüzem és karosszériatároló harmincezer négyzetméteres csarnokának kivitelezését a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. nyerte, a magasépítési munkálatok novemberben kezdődtek meg. A 75 ezer négyzetméteres karosszériaüzem, a százezer négyzetméteres összeszerelő csarnok és a hatezer négyzetméteres szolgáltató központ felépítésére szóló 56 millió euró értékű megrendelést a németországi Strabag/Züblin nyerte el.
Mint ismert, a magyarországi üzem létrehozását az indokolta, hogy az eddigi kettő helyet négy típussal jelenik meg a kompakt autók piacán a Mercedes-Benz, ehhez pedig a termelési kapacitás bővítése szükséges. Kecskeméten az A és B osztály utódmodelljeit gyártják majd.
MTI/Menedzsment Fórum