Elmondása szerint a típus fejlesztésébe és gyártásba befektetett pénz várhatóan jövőre térül meg és 2018-ig nyereséget termelhet, ezt követően az Airbus akár le is állíthatja a gyártást, ugyanakkor megfontolhatja a továbbfejlesztést, vagy a változtatások nélküli további gyártást is.
A típus legnagyobb megrendelője, a dubaji Emirates légitársaság vezérigazgatója, Tim Clark a gyártás leállításának lehetőségére úgy reagált a Reuters hírügynökségnek: ha az Airbus a továbbfejlesztés mellett dönt a Rollce Royce-szal együtt, akkor az Emirates mind a 140 A380-asát lecseréli az egyes számítások szerint 12-15 százalékkal költséghatékonyabb modellre.
Frabrice Bregier, az Airbus vezérigazgatója azt mondta, a cég egyelőre nem készült fel a gyártás leállítására, azon dolgoznak, hogy újabb vevőket szerezzenek és felújítják, valamint több üléssel látják el az A380-ast. Az A380-as, vagy más néven Superjumbo 2005 áprilisában szállt fel először, kereskedelmi forgalomba 2007-ben a Singapore Airlines színeiben került.
A listaáron 410 millió dollárba (103 milliárd forint) kerülő kétszintes gép berendezéstől függően 407-853 utas szállítására alkalmas, 72 méter hosszú, 24 méter magas, szárnyfesztávolsága 79 méter. Legnagyobb felszállósúlya 575 tonna, meghajtásáról négy Rollce Royce Trent, vagy Engine Alliance GP hajtómű gondoskodik, utazósebessége 945 kilométer óránként. A típusból a legtöbbet, 140-et az Emirates rendelt, az A380-asra november végéig 318 megrendelés érkezett.
MTI