A javaslatokat a bizottság szerdai ülésén elfogadott közlemény tartalmazza, amely a miniszterek tanácsának és az Európai Parlamentnek szól. A közleményhez az EU végrehajtó szerve egy különálló irányelvtervezetet is csatolt, amely szerint 2010-re megteremtenék az európai közlekedési infrastruktúra használatának egységes elektronikus fizetési rendszerét.
A rendszer a mikrohullámú, a GNSS műholdas helymeghatározási, valamint a GSM/GPRS mobiltelefon-technológiákon alapulna, és az egész kontinensen egységes díjszabási, illetve fizetési mechanizmus működését jelentené. Az utak mellett kiterjedne az alagutakra, sőt a kompjáratokra is, függetlenül attól, hogy ezek a TEN-hálózatba illeszkednek, vagy városok közötti, illetve városokon belüli viszonylatok.
A rendszert két lépcsőben építenék ki: a díjbeszedő szolgáltatóknak 2005. január 1-től valamennyi 3,5 tonnásnál nagyobb vagy 9-nél több személy szállítására alkalmas jármű, 2010-től pedig az összes többi járműkategória számára elérhetővé kellene tenniük a szolgáltatást.
Késésben a közlekedési infrastruktúra-fejlesztés
Az Európai Bizottság szerdán figyelmeztette a tagországokat, hogy jelentős késésben van a transzeurópai közlekedési hálózatok kiépítése, és új irányítási-pénzügyi mechanizmusokra tett javaslatot a gyorsítás érdekében.