Az M1 kapcsán nagyon sokszor megírtuk az elmúlt években, hogy nagyobb közönséget néhány sportesemény (olimpia, foci-vb, Forma-1, egy-egy válogatott meccs) erejéig ér el, illetve az Eurovíziós Dalversennyel. Utóbbinak évek óta A Dal címmel futó válogatója is a csatorna átlagát jócskán meghaladó nézettség mellett fut. Így kíváncsian vártuk, hogy a nézőket mennyire fogja magával ragadni a műsor. Nos ha egyetlen jelzőt kellene használni, akkor a mérsékelten szó lenne a legmegfelelőbb. Ehhez talán az is hozzájárult, hogy az utóbbi két évben erősebb volt a felhozatal, például Kállay-Saunders Andrással, Radics Gigivel és egy-két fülbemászó slágerrel, mint amilyen a két éve győztes, egyébként faék egyszerűségű Bye Alex dal, a Kedvesem volt. Talán károgásnak tűnhet, de a két elődöntő alapján idén már az is gondot okozhat, hogy olyan előadó jusson ki az Eurovízióra, aki döntőbe jutásra esélyes lehet.
A jelenleg futó másik énekesek közötti viadal, a Rising Star sem tökéletes, itt is rendszeresen vannak gyengébb produkciók, mégis emészthetőbb, mint az M1 válogatója. A műsor egyébként a múlt héten kicsit erősíteni tudott, ami azt jelentette, hogy kényelmesen nyerte a vasárnapot a TV2. A műsor a 18-49-es korcsoportban a harmadik legerősebb program volt, míg a teljes lakosság esetében a múlt hét legnézettebb hazai tévés produkciójáról van szó. Más kérdés, hogy a TV2-nek ezúttal is a Rising Star lehet a biztos pont, más műsorával nem igazán sikerült érdemben megtépázni az RTL Klub prioritását.
A főműsoridős adatokat nézve piacvezető csatorna hétköznapokon továbbra is domináns, köszönhetően a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest párosának. Igaz, más sorozatok is kezdenek magukra találni, így például a korábban az egyik legnézettebb Dr. Csont a hét legerősebb sorozata volt, de magas nézettséggel büszkélkedhetett a Szulejman is.
Mindezeknek köszönhetően 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között az RTL Klubot a múlt héten átlagosan a tévé előtt ülők 19,4 százaléka követte, míg a TV2 11,9 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között a Cool ezúttal is kiemelkedő számokat (7,7% SHR) hozott, míg a F+ 6,2 százalékos közönségarányát "produkált". Az M1 közönségarány (3,5%) A Dal ellenére is erőteljesen csökkent, így ismét maga mögé utasította őket a Viasat3 (3,8%SHR).
Nagy kérdés, hogy a tavaszi időszakban a TV2 programstruktúráját mennyire tudják ráncba szedni. A korábban a Viasat3 számára erős nézettséget hozó Éden Hotel a TV2-n fog futni (miközben korábban még arról szóltak a hírek, hogy a Super TV2-re tervezik bevezetni a műsort). De Hajdú Péter talk showja, a Fribi mellett szintén a TV2 nézőit szórakoztathatja Kasza Tibi is, hiszen a nevét tartalmazó beszélgetős műsor is átkerült a "nagy testvérre". Ezek a lépések – tekintve, hogy az Éden Hotel várhatóan este 10 utáni sávba fog kerülni – véleményünk szerint még közel sem lesznek elegendőek, hogy a mostani helyzetet érdemben megváltoztathassák.
mfor.hu