2p

A jeges tea továbbra is a kiskereskedelem legnagyobb ütemben növekvő élelmiszerei közé tartozik. Eladásai mennyiségben 23, értékben 15 százalékkal emelkedtek 2005. április és 2006. március között az előző év hasonló időszakához képest. A jelentős növekedés eredményeként a kiskereskedelmi forgalom meghaladja a 9,5 milliárd forintot, illetve az 55 millió liter.

A gyors ütemben terjeszkedő diszkontok kereskedelmi márkái jelentősen megváltoztatták a vásárlások szerkezetét. Jeges teából a kereskedelmi márkák részaránya mennyiségben 26 százalékot ért el idén februárban és márciusban, szemben a tavalyi hasonló periódus 22 százalékával.

A diszkontok megduplázták részesedésüket az értékben mért bolti eladásokból, 7-ről 14 százalékra. Szintén erősödött a magyar tulajdonban lévő láncok pozíciója, 2 százalékponttal. A hipermarket és az önálló bolt részaránya 4-4 százalékponttal csökkent, míg a szupermarketé 2-vel a szóban forgó két időszakban. A hipermarket 34 százalékos piaci részesedése azonban még mindig legmagasabb a bolttípusok között.

Népszerű citrom íz, stagnáló árak

Az ízesítések közül továbbra is a citrom a legkedveltebb. Az összes boltban értékesített tea több mint fele citromos. Azon kívül nagyon népszerű az őszibarack ízesítés, 40 százalékos részaránnyal. Tíz százalék alatt marad a fekete ribizli, zöld tea és egyéb fekete tea.

A fogyasztói átlagár lényegében stagnál. Egy liter jeges tea átlagosan 176 forintba került a kiskereskedelemben idén februárban és márciusban - derül ki az AC Nielsen felméréséből.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!