A gyors ütemben terjeszkedő diszkontok kereskedelmi márkái jelentősen megváltoztatták a vásárlások szerkezetét. Jeges teából a kereskedelmi márkák részaránya mennyiségben 26 százalékot ért el idén februárban és márciusban, szemben a tavalyi hasonló periódus 22 százalékával.
A diszkontok megduplázták részesedésüket az értékben mért bolti eladásokból, 7-ről 14 százalékra. Szintén erősödött a magyar tulajdonban lévő láncok pozíciója, 2 százalékponttal. A hipermarket és az önálló bolt részaránya 4-4 százalékponttal csökkent, míg a szupermarketé 2-vel a szóban forgó két időszakban. A hipermarket 34 százalékos piaci részesedése azonban még mindig legmagasabb a bolttípusok között.
![]() |
Népszerű citrom íz, stagnáló árak
Az ízesítések közül továbbra is a citrom a legkedveltebb. Az összes boltban értékesített tea több mint fele citromos. Azon kívül nagyon népszerű az őszibarack ízesítés, 40 százalékos részaránnyal. Tíz százalék alatt marad a fekete ribizli, zöld tea és egyéb fekete tea.

A fogyasztói átlagár lényegében stagnál. Egy liter jeges tea átlagosan 176 forintba került a kiskereskedelemben idén februárban és márciusban - derül ki az AC Nielsen felméréséből.