A piackutató intézet felmérése szerint az idén kiemelt figyelmet érdemel az internetes kereskedelem, ahol a könyv mellett egyre népszerűbbek a tartós fogyasztási cikkek.
Az idén az első kilenc hónapban a tartós fogyasztási cikkek kiskereskedelmi forgalma meghaladta az előző évit a háztartási kisgépek, a számítógépek és a digitális készülékek iránti keresletnek köszönhetően.
A GfK Hungária FashionScope című tanulmányának adatai szerint a magyar háztartások ruházati cikk beszerzéseiből rendszerint kiemelkedően magas arány jut az év utolsó két hónapjára, bár az elmúlt három évben ez az arány egyre csökkent.
Míg 2005 és 2007 között a karácsonyi időszakban átlagosan 40 százalékkal költöttek többet a háztartások ruházati termékekre, mint egy átlagos kéthónapos periódusban, addig 2008 és 2010 utolsó két hónapjában - a válság által érintett időszakban - jóval alacsonyabb volt ez a többletköltés.
MTI