1p

Az idei év első felében a háztartások mintegy 76 százaléka vásárolt ruházati terméket, ami kicsit elmarad az előző két évben mért aránytól, de nyolc százalékkal többet, háztartásonként 54100 forintot költöttek erre a célra - derül ki a GfK Hungária ConsumerScope adataiból.

A közlés szerint a ruházati termékek átlagára az előző év első félévéhez képest az idei év első hat hónapjában 0,6 százalékkal csökkent, és ezen belül a legnagyobb mértékben, 22 százalékkal a bébiruhák átlagára esett vissza.

A GfK Hungária ConsumerScope megfigyelései szerint az alsó- és felsőruházati termékek átlagára az első félévben 2,4 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál.

A közlemény megjegyzi, hogy az alsóruházat részesedik a legnagyobb arányban a ruházati piacból, de az arány 2006 és 2007 első félévéhez képest némiképpen mérséklődött.

A felsőruházati termékek a piac harmadát adják, a cipők aránya pedig 10 százalék körül van. A cipők átlagára az év első felében 2,8 százalékkal csökkent, a sportruházaté 13,8 százalékkal esett vissza. Ugyanakkor 7,4 százalékkal nőtt a kiegészítők átlagára és 3,6 százalékkal a munkaruházaté.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!