A kutató az elektronikus fizetési módhoz tartozó mobilfizetésről elmondta, hogy minél képzettebb valaki, annál pozitívabban áll ehhez a lehetőséghez. Míg a legfeljebb nyolc osztályt végzettek két százaléka használná ezt a fizetési módot, addig a diplomásoknak már a húsz százaléka. A hajlandóságot befolyásolja az urbanizáltság is, hiszen elvben a budapestiek 12 százaléka, míg a falusiaknak csak a két százaléka élne a mobilfizetéssel.
A kutatás megállapította azt is, hogy minél fiatalabb valaki, annál fogékonyabb a mobilfizetésre, illetve a technikai újdonságokra. Mindezt bizonyítja, hogy míg a legfiatalabbak háromnegyedét érdekli ez a szolgáltatás, addig a 60 évnél idősebbeknek csak a 19 százalékát.
Hann Endre elmondta: elektronikus szolgáltatást mindössze a "mobilosok" egyhatoda vesz igénybe, ráadásul döntő többségük csak számlafigyelésre használja a készülékét. Ennél bonyolultabb pénzügyi szolgáltatást mindössze három százalékuk vesz igénybe. A felmérés szerint tavaly ugyan javult a mobilfizetés megítélése az ügyfelek körében, ám a biztonságérzetet tekintve nincs változás.
A mobilfizetésre való hajlandóságot befolyásolja az attitűd is: amikor a kutatók azt kérdezték az emberektől, hogy mit választanának, kifizetnének-e inkább néhány száz forintot a gyors és kényelmes mobilfizetésért, vagy inkább sorban állnak a pénztárak előtt, a többség az utóbbit választotta.
Az eseményen a T-Mobile (Magyar Telekom) és a Pannon GSM Távközlési Zrt., valamint az FHB Bank képviselői bemutatták közös mobilfizetési rendszerüket. Foltányi Tamás, az FHB Nyrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: mivel az ügyfél és a bank kapcsolatának kézenfekvő eszköze a mobiltelefon, a bank ezért indította el új pénzügyi szolgáltatását.
Drozdy Győző, a Pannon vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese aláhúzta: azt remélik, hogy a készpénzkímélő fizetőeszközök között hamarosan a mobiltelefon is egyenrangú szereplő lesz.