2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon a teljes népességnek mindössze négy százaléka használta eddig az elektronikus fizetési lehetőséget, a fő baj azonban az, hogy a kutatások szerint nem nő az erre való általános hajlandóság - mondta Hann Endre, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója kedden Budapesten az e-Money konferencián.

A kutató az elektronikus fizetési módhoz tartozó mobilfizetésről elmondta, hogy minél képzettebb valaki, annál pozitívabban áll ehhez a lehetőséghez. Míg a legfeljebb nyolc osztályt végzettek két százaléka használná ezt a fizetési módot, addig a diplomásoknak már a húsz százaléka. A hajlandóságot befolyásolja az urbanizáltság is, hiszen elvben a budapestiek 12 százaléka, míg a falusiaknak csak a két százaléka élne a mobilfizetéssel.

A kutatás megállapította azt is, hogy minél fiatalabb valaki, annál fogékonyabb a mobilfizetésre, illetve a technikai újdonságokra. Mindezt bizonyítja, hogy míg a legfiatalabbak háromnegyedét érdekli ez a szolgáltatás, addig a 60 évnél idősebbeknek csak a 19 százalékát.

Hann Endre elmondta: elektronikus szolgáltatást mindössze a "mobilosok" egyhatoda vesz igénybe, ráadásul döntő többségük csak számlafigyelésre használja a készülékét. Ennél bonyolultabb pénzügyi szolgáltatást mindössze három százalékuk vesz igénybe. A felmérés szerint tavaly ugyan javult a mobilfizetés megítélése az ügyfelek körében, ám a biztonságérzetet tekintve nincs változás.

A mobilfizetésre való hajlandóságot befolyásolja az attitűd is: amikor a kutatók azt kérdezték az emberektől, hogy mit választanának, kifizetnének-e inkább néhány száz forintot a gyors és kényelmes mobilfizetésért, vagy inkább sorban állnak a pénztárak előtt, a többség az utóbbit választotta.

Az eseményen a T-Mobile (Magyar Telekom) és a Pannon GSM Távközlési Zrt., valamint az FHB Bank képviselői bemutatták közös mobilfizetési rendszerüket. Foltányi Tamás, az FHB Nyrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: mivel az ügyfél és a bank kapcsolatának kézenfekvő eszköze a mobiltelefon, a bank ezért indította el új pénzügyi szolgáltatását.

Drozdy Győző, a Pannon vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese aláhúzta: azt remélik, hogy a készpénzkímélő fizetőeszközök között hamarosan a mobiltelefon is egyenrangú szereplő lesz.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!