Jelentősen visszaesett tavaly az amerikai cégek reklámköltése, bár néhány területen - például a direkt marketingben és a promóciókban - javulás volt megfigyelhető. A korábban nem mért területek növekedése azonban így is elmaradt az elmúlt évek átlagos növekedési ütemétől.
A Procter & Gamble tavaly mérföldkőhöz érkezett: a cég először Amerikában átlépte az 5 milliárd dolláros hirdetési küszöböt. Ugyanakkor arra is megvan a magyarázat, miért esett vissza a teljes reklámköltés: a cégek is megérezték az általános gazdasági visszaesést, emellett egyre nagyobb nyomás nehezedett rájuk, hogy csökkentsék kiadásaikat. A legtöbb cég a marketingköltségeken próbált spórolni.
A tavalyi éves felmérés azt is alátámasztotta, hogy a hirdetők továbbra is az újfajta médiumok felé mozdultak el a klasszikus, mérhető csatornák - például az újságok és a tévé - felől. 2006-ban a print média és a tévék még a teljes rekláémköltés 58,9 százalékát adták, tavaly ez az arány leesett 58,1 százalékra.
A korábban nem mért hirdetési csatornák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az amerikai reklámtortából. Ebbe a kategóriába tartozik a direkt marketing, a promóciók és a digitális hirdetések bizonyos fajtái, például a fizetős keresők.
A borús amerikai reklámpiacon az internet jelenti az egyetlen pozitív szigetet. A 100 legnagyobb reklámozó tavaly 33 százalékkal több pénzt költött el mérhető internetes hirdetésekre, mint egy évvel korábban. A képernyőn megjelenő hirdetések - például bannerek - részarány a teljes reklámköltésből tavaly 6,8 százalékra emelkedett a 2006-os 5,1 százalékról.
Az internet viszont nem tudta ellensúlyozni a többi klasszikus médium visszaesését: a 100 legnaqgyobb hirdető marketingköltségének csak 8,5 százalékát költötte el újságoknál, a tévéknél pedig 1,2 százalékos visszaesés volt tapasztalható.
A legnagyobb hirdető tavaly a már említett procter & Gamble volt az Egyesült Államokban, a cég összesen 5,2 milliárd dollárt költött el a reklámpiacon. A General Motors marketingkiadásai 8,7 százalékkal csökkentek tavaly, 3 milliárdos értékével a cég a negyedik helyre esett vissza. A GM mellett több nagy autóipari cég is jelentősen csökkentette reklámkiadásait: így tett a Ford, a Chrysler, a Toyota, a Honda és a Hyundai is. Az autóipar teljes részesedése a reklámköltésből 6,4 százalékkal esett vissza, 18,5 milliárd dollárt tett ki.