2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Késve érkező emberek, hosszúra nyúlt ebédszünet, korábban távozó alkalmazottak - mind olyan tényező, amelyen méltán húzhatja fel magát egy vezető. Egyes szakemberek azonban arra intenek, hogy nem attól fog egy csapat jól teljesíteni, ha a bolhából is elefántot csinál a főnök, és a legapróbb hibákat is szőrszálhasogató módon kezeli.

Vigyázat, romantikus laza csávók!

3; Meghatározó külső

Egy vezetőnek időnként a külső jegyekre is figyelnie kell. Néhány dolgozóban esetleg szimpátiát ébreszt, ha laza az öltözködésünk, formabontó a frizuránk, ám ezt csak bizonyos határok között tegyük. Inkább érdemes kicsit konzervatívabbnak lenni, mint azt sugallni, hogy "kopott" a cégünk, a részlegünk, amelynek élén állunk. Ha külső partnerrel, ügyféllel találkozunk, a fenti észrevételek még inkább érvényesek. Míg a munkatársaink esetleg ismernek minket és elfogadják megjelenésünket, az ügyfelek könnyen lehet, hogy kevésbé lesznek megértőek.

4; Hagyjuk a személyeskedést

A munkahelyek működésének tipikus aknája egy esetleges románc, vagy olyan mély kapcsolat, ami elhomályosítja a vezető tekintetét. Sajnos a hozzánk közel álló személyek teljesítményének értékelése sokkal kevésbé lesz hiteles, velük szemben hajlamosak vagyunk megengedőbben viselkedni, ami a többiek szemében megkérdőjelezi a hitelességünket, és a szakmai profizmusunkat. Természetesen elkerülhetetlen, hogy lesznek a szervezetben "szeretem és nemszeretem emberek", ám célszerű folyamatosan vizsgálni viselkedésünket, döntéseinket, különben önmagunk fogjuk aláásni a tekintélyünket.

5; Ne lopjuk meg saját magunkat!

Egyes vezetők hajlamosak bizonyos esetekben néhány forintos költségcsökkentésről lemondani a népszerűségük érdekében. Hasonló hiba, ha bizonyos szükségtelen igénynek helyt adunk, ami a termelékenységre nem hat, ám a vállalat profitját megcsapolja. Ez a viselkedés is rossz üzenet lehet a teljes szervezet számára, hiszen ha egy vezető nem tudja megfogni a költségeket, akkor az alsóbb szinteken is kialakulhat egyfajta érzéketlenség, amely az éles piaci versenyben a vállalat bukásához vezethet. Mindez persze nem azt jelenti, hogy egy igazgatónak az a dolga, hogy sanyargassa a beosztottjait, és ahol csak lehet elvonásokat eszközöljön. Meg kell találni az egészséges egyensúlyt, hogy a költségek se szaladjanak el, de a dolgozói elégedettség se zuhanjon a mélybe.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!